خبرهای داغ:
در گفتگو با مسئول سازمان بسیح مهندسین صنعت و معدن مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری جدید در استان‌ها با راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی/ کمک به نظام توزیع برای تولیدات واحدها  

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن گفت: هفت خوشه صنعتی در هفت استان کشور بر اساس مزیت نسبی استانها هدف گذاری و راه اندازی  شده است .
کد خبر: ۹۶۳۸۸۲۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

 

 اصغری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: با توجه به شعار سال و ارائه  طرح دوم بسیج مهندسین صنعت به قرارگاه اقتصاد مقاومتی و تصویب آن، خوشه های صنعتی راه اندازی شده است. 
وی افزود: مجموعه ای همچون بسیج صنعت، اشراف کامل بر زنجیره های تولید رشته صنعتهای مختلف در استانها و شهرستانها دارد . 


اصغری در ادامه افزود: هفت خوشه در هفت استان بر اساس مزیت نسبی استانها راه اندازی شده و هریک از این خوشه ها شامل صدها واحد تولیدی در یک رشته صنعت مشخص در هر استان هستند و وظیفه آنها بالابردن بهره وری و کمک به نظام توزیع برای تولیدات واحدهای صنعتی است .


وی، پایین آوردن قیمت تمام شده ، افزایش بهره وری  واحدهای صنعتی را از پیامدهای راه اندازی خوشه های صنعتی عنوان کرد.


مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن  اظهار امیدواری کرد  این خوشه ها به سایر واحدهای صنعتی در رشته صنعتهای مشابه در استانها وصل شوند . تقریبا سه خوشه انجام و در شش ماهه دوم سال نیز چهار خوشه دیگر راه اندازی خواهد شد . 


اصغری اضافه کرد: نگاه ما این است که به مرور زمان در تمامی رشته صنعتها یک سری صنایع بزرگ به عنوان صنایع پیشران معرفی شوند و صنایع دیگر در این راستا به حرکت آیند که این امر به دنبال راه اندازی خوشه های صنعتی محقق خواهد شد و زمینه های سرمایه گذاری جدید در استانها را فراهم خواهند کرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار