مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگسازی است

فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت مراتب و در چهارچوب مشخص انجام بگیرد و قبل از آن فرهنگ‌سازی برای پذیرش این موضوع در جامعه ضروری است.
کد خبر: ۹۶۵۶۰۷۴
|
۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل امیر رجبی بعدازظهر امروز در جلسه آموزش شبکه خبرنگاران محله محور با عنوان شهروند خبرنگار که در سالن جلسات بسیج رسانه استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: موضوع امربه معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و در کار رسانه‌ای مطالبه‌گری از مسئولین و اصلاح فرهنگ عمومی مصداق امربه معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی فعالیت روزنامه‌هایی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال را به چالش کشیده افزود: دامنه نفوذ فضای مجازی به مراتب گسترده از روزنامه‌های مکتوب و براحتی می‌تواند در سمت و سو بخشیدن به جامعه موثر باشد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: برای بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی لازم است به آن به عنوان یک فرصت نگاه کرده و مهارت‌های مورد نیاز در ارتباط با آن را کسب و از قدرت آن بهره جست.
رجبی با تاکید بر اینکه امربه معروف و نهی از منکر باید در چهارچوب مشخص انجام گیرد گفت: اطمینان از صحت یک مسئله اولین گام در جهت امربه معروف و نهی از منکر است، عدم دخالت نفسانیات، استفاده از لفظ نرم و رعایت اخلاق هم از دیگر ملزومات لازم در جهت اجرای این فریضه است.وی افزود: امربه معروف و نهی از منکر در مقابله با بی تفاوتی که بزرگترین گناه در قبال جامعه است قرار می‌گیرد اما این موضوع نباید در جهت مچ‌گیری افراد و از روی حدس و گمان باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ارتقای فرهنگ عمومی و اصلاح جامعه رسالت بعدی در ارتباط با عموم مردم است که با امربه معروف و نهی از منکر می‌توان نسبت به این موضوع ورود کرده و با تولید محتواهای اثر گذار، ارزش‌های اصیل در جامعه را احیا کرد.

ارائه مهارت‌های رسانه‌ای در دوره‌های آموزشی شهروند خبرنگار

در بخش دیگر این جلسه حجت الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: دوره‌های آموزشی شهروند خبرنگار طبق قوانین و قواعد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در راستای ارائه مهارت‌های رسانه‌ای به شرکت کنندگان به گونه‌ای که پس از پایان دوره هر فرد به مثابه یک خبرنگار با مراحل سوژه‌یابی، تولید محتوا و انتشار آن از ابتدا تا انتها آشنا شده و دست به تولید محتوای هدفمند در فضای مجازی بزند.وی گفت: این دوره با حضور نفراتی از گروه‌های جهادی و دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و مطبوعات، کمیته امداد و دانشگاه‌ها، محیط زیست، اتحادیه‌ها و اصناف برگزار و در ادامه نیز حیطه وسیعی از سایر اقشار جامعه را نیز در بر خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار