معاون وزیر کار؛

تصویب ۳ طرح سازمان فنی‌وحرفه ای در شورای عالی اشتغال

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه طرح آموزش های بازار محور گام بلندی در راستای حمایت از تولید ملی و سرمایه انسانی است گفت:۳ پیشنهاد را در شورای عالی اشتغال برای توسعه اشتغال به تصویب رساندیم.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۳۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کوروش پرند با اشاره به اینکه طرح آموزش های بازار محور گام بلندی در راستای حمایت از تولید ملی و سرمایه انسانی است گفت: این آموزش‌ها مولفه مهمی در باور کردن فضای کسب و کار از مشاغل خانگی تا کارگاه های کوچک و بزرگ تولیدی, صنعتی و خدماتی است و خلق حماسه اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار در کشور با به همراه دارد.

 وی با اشاره به توجه ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مراحل قبل از تولید,حین تولید و پس از تولید محصولات ادامه داد: این مجموعه مدل هایی را برای ایجاد اشتغال معرفی می‌کند که با حضور بخش خصوصی منجر به ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهند شد.

 پرند اظهار کرد: در شرایطی که کشور با مشکل بیکاری روبروست و 40 میلیون جمعیت غیر فعال در کشور وجود دارد، توجه به  اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار خرد و کوچک ضروری است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  حضور و مشارکت بخش خصوصی در زمینه توسعه اشتغال پایدار کشور را موثر دانست و افزود: مشارکت و همکاری بخش خصوصی،نخبگان مهارتی،سمن‌ها، کارآفرینان و سرمایه گذاران در راستای اجرای طرح های اشتغالزا بسیار مهم و قابل توجه است.

 وی گفت:از جمله اهداف اجرای این طرح همگام شدن با تهمیدات کشور در وضعیت اقتصاد مقاومتی،ایجاد اشتغال پایدار و اجرای عدالت آموزشی به ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

معاون وزیر کار با اشاره به  3 پیشنهاد سازمان فنی و حرفه ای در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و افزود: توسعه مشاغل خُرد و کسب و کارهای کوچک و متوسط، توانمندسازی و ارائه آموزش های مهارتی به فارغ التحصیلان بیکار با تاکید بر اشتغال پایدار و آموزش های مهارتی و توانمندسازی روستائیان، ساکنان مناطق مرزی و محروم با تاکید بر اشتغال پایدار؛ مصوبات شورای عالی اشتغال در زمینه توسعه اشتغال زایی در کشور است.

 پرند ادامه داد:در راستای این 3پیشنهادات طرح ارتقای شایستگی های دانشجویان و دانش آموختگان باتوجه به نیاز بازار کار را در برنامه داریم. حدود40 میلیون نفر جمعیت غیر فعال در کشور مشغول فعالیت است که 30 درصد از بیکاران و 3.5 درصد از جمعیت غیر فعال تحصیلات دانشگاهی دارند که این رقم رو به افزایش است .در صورت بی توجهی و عدم تعییر؛فرهنگ مدرک گرایی به معضل تبدیل خواهد شد.

وی با ارائه آماری از روند رو به رشد متقاضیان تحصیلات ارشد و دکترا در کشور بیان داشت: افراد دارای تحصیلات دانشگاهی تا چند سال دیگر به جمعیت فعال کشور اضافه شده و با توجه به پیشرفت صنعت، کشاورزی و خدمات و با فراگیری مهارت در رشته های تحصیلی مورد نیاز در کشور و آشنایی با دنیای واقعی کار می توانند وارد دنیای کسب و کار شوند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار