رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت بر زیرمجموعه‌ها و گزارش روزانه وقایع و اتفاقات مهم به حوزه ریاست کل به منظور آگاهسازی افکار عمومی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی اردبیل است.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۲۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، در نخستین نشست دادستان‌های شهرستان و روسای دادگاه‌های بخش استان اردبیل با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید عملکرد پیروان ما بایستی به گونه‌ای باشد که زینت ما باشد که امیدواریم ما نیز در گفتار و کردار ادامه دهنده سیرت ائمه اطهار(ع) باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب قانون جدید آئین دادرسی کیفری گفت: قانون جدید آئین دادرسی کیفری ایجاد هماهنگی بیشتر و بهتر را ما بین حوزه‌های قضایی در رسیدن به وحدت رویه و سایر امورات قضایی میسر می‌سازد و دادستان مرکز استان به عنوان ناظر برامورات دادستان‌های سایر شهرستان‌ها مطالب و موارد مطروحه در استان را به حوزه‌های قضایی انتقال می‌دهد تا تمام مجموعه قضایی استان یک دست و هماهنگ عمل کنند.

قاصدی با تشریح سیاست‌های داخلی تشکیلات قضایی استان تصریح کرد: از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی است چرا که به یقین اگر ورودی پرونده‌ها کمتر باشد کیفیت رسیدگی بالاتر رفته و اطاله دادرسی کمتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این راستا به استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف و تقویت واحد ارشاد و معاضدت قضایی تأکید کرد.

وی تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت بر زیرمجموعه‌ها، گزارش روزانه وقایع و اتفاقات مهم به حوزه ریاست کل به منظور آگاهسازی افکار عمومی و ورود دادستان به موضوعات و مسائل به عنوان مدعی‌العمومی را از دیگر برنامه‌های تشکیلات قضایی عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: با توجه به قانون جدید آئین دادرسی کیفری که از ابتدای تیرماه سال 94 اجرایی شده است، لازم بود تا هماهنگی و تعاملات بیشتری بین حوزه‌های قضایی انجام گیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های عمومی تشکیلات قضایی و با ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات به مردم بیش از پیش موفق عمل کنیم.

ناصر عتباتی گفت: در این نشست دو موضوع مهم مورد بحث قرار می گیرد که یکی بررسی رویکرد قانون آین دادرسی کیفری جدید در ارتباط با ضابطین، نظارت و آموزش و دیگری بررسی رویکرد قانون آین دادرسی کیفری جدید در ارتباط با نظارت بر زندانیان است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: استفاده از تمام توان کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لازم و ضروری بوده و دادستان‌های حوزه قضایی نیز باید در کمیته فرعی فرعی کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها حضور فعال داشته باشند تا در امر مبارزه و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش موفق عمل کنیم.

ارسال نظرات