رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از تولید ست لوله ونتیلاتور «EVA» توسط فناوران مرکز رشد این دانشگاه در راستای درمان بیماران ناشی از ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۹۶۰۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

تولید ست لوله ونتیلاتور توسط فناوران اردبیلی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، برومند صلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران از تولید ست لوله ونتیلاتور «EVA» توسط فناوران دانشگاه محقق اردبیلی در راستای درمان بیماران ناشی از ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود: شرکت «فرایند پیشرفته آینده ایرانیان» از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه در تأمین بخش عمده‌ای از نیاز بیمارستان‌های کشور به ست لوله ونتیلاتور EVA وارد عمل شده است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: این اقدام در پی افزایش روزافزون نیاز کشور به تجهیزات لازم برای مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این شرکت در حوزه‌ تولید تجهیزات پزشکی فعالیت داشته و بخشی از نیازهای تجهیزاتی بیمارستان ها را تامین می‌کند.

صلاحی تاکید کرد: این شرکت در حال حاضر روزانه یک هزار و ۵۰۰ ست لوله ونتیلاتور EVA تولید می‌کند که این میزان قابل افزایش به حدود ۴ هزار ست در روز است.

 

مدیرعامل شرکت فرایند پیشرفته آینده ایرانیان نیز در این خصوص گفت: ست لوله ونتیلاتور EVA یک‌بارمصرف دارای طراحی مناسب برای اتصال به دستگاه ونتیلاتور بوده و ضد انسداد و فاقد هرگونه نشتی در سیستم است.

مهدی عبداله ‌زاده افزود: این ست دارای کانکتورهای محکم و مقاوم بوده و ضمن سازگاری با محیط زیست، در دو سایز بزرگسال و اطفال تهیه می‌شود.

گفتنی است؛ دستگاه ونتیلاتور که اخیرا در کشور بومی سازی شده، دستگاهی است که تنفس را برای بیمارانی که به‌طور طبیعی قادر به تنفس نیستند فراهم نموده و انتقال هوا از طریق لوله‌های ونتیلاتور به ریه بیمار صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات