خبرهای داغ:
بررسی نقش زنان در عصر غیبت در گفت وگو با یک پژوهشگر حوزه مهدویت؛
زن منتظر با توجه به نقش مربی بودنش در زندگی و جامعه، هم نسبت به خودش مسئولیت داردکه به تهذیب اخلاق خود پرداخته و بعد به مهترین و خطیرترین کار زن که تربیت است به تربیت نسل منتظر بپردازد.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۰۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،حامد کوماهی: امروزه نقش زنان همچون سابق که در دوران شکل گیری اسلام به ویژه حادثه عاشورا و بعد از آن در ادوار تاریخ و به خصوص دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی بوده است بسیار می‌تواند به شکل گیری حکومت جهانی هر چه بهتر حضرت ولی عصر ( عج ) کمک رسان باشد. با توجه به اینکه در عصر غیبت به سر می‌بریم و در آستانه ولادت منجی بشیریت حضرت قائم آل محمد ( عج ) هستیم گفت وگویی با یکی از مربیان حوزه مهدویت سرکار خانم سمیه اکبری فرد، مولف کتب دینی و محقق علوم دینی داشته ایم که تقدیمتان می‌گردد:

تربیت اسلامی با الگوبرداری از حضرت زهرا ( س ) از نقش‌های اصلی زنان در عصر غیبت
یکی از مهمترین وظایف زن شیعه باید تربیت فرزند و تربیت نسل برای حکومت جهانی حضرت مهدی ( عج ) باشد. دوران غیبت دوران بسیار سخت و سرشار از فساد و ظلم و بلاست و یک زن با الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا ( س ) باید خود و فرزندان را با مقوله تربیت اسلامی و زیربنای آن حوزه مهدویت آشنا سازد.
برخی از صفحات شخصی فضای مجازی زنان، با حوزه مهدویت تضاد دارد
سوال من این است که چند درصد زنان ما در کانون خانواده در عصری که قرار گرفته ایم که به عصر غیبت شهرت دارد توانسته اند فرزندان خود را مهدوی تربیت کنند یا خودشان چقدر با مقوله مهدویت آشنا هستند و آیا می‌دانند که وظیفه اصلی‌شان در پیش از ظهور چیست؟ در بسیاری از پیج‌های صفحات شخصی فضای مجازی شاهد عکس‌هایی از مادر و فرزند به شکل غیر اسلامی هستیم که در چشم و هم چشمی گوی سبقت را از همدیگر گرفته اند و انواع لباس‌های ست مادر و فرزند، آرایش مادر و عدم پوشش درست و نشان دادن وسایل تزییناتی بسیار به چشم می‌آید و آن وقت چگونه باید انتظار داشت که فرزندان ما با مقوله ظهور آشنا باشند در حالی که مادر خود با این حوزه بیگانه است.
فرزندان خود را زینبی وار ، برای کمک به امام عصرمان تربیت و تجهیز کنیم
زنان هستند که می‌توانند مردان خود را آماده کنند تا در رکاب امام زمان ( عج ) با دشمنان بجنگند و همانطور که در سیرتاریخ دیده ایم چقدر زیباست عملکرد حضرت زینب ( س ) که با چه آرامش خاصی فرزندان خود را تربیت و برای کمک به امام عصرشان تجهیز کرد و چه شیر زنانی در دوران دفاع مقدس هم خود در صحنه نبرد بودند و هم فرزندان خود را برای شهادت و کمک به ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره] رهسپار ساختند و این‌ها نشان دهنده این مطلب است که در عصر غیبت، زنان بسیار می‌توانند نقش اساسی و کارگشا داشته باشند.

مسئولیت پذیری یک زن منتظر، تهذیب نفس و تربیت مهدوی برای نسل منتظر است>
زن منتظر با توجه به نقش مربی بودنش در زندگی و جامعه، هم نسبت به خودش مسئولیت داردکه به تهذیب اخلاق خود پرداخته و بعد از تربیت و آماده کردن خود و مزین شدنش به ملکات جمیله به مهترین و خطیرترین کار زن که تربیت است می‌بایست به تربیت نسل منتظر بپردازد.
زنان در شکل گیری حکومت جهانی حضرت مهدی ( عج ) نقش بسزایی دارند
روایات و احادیث متعددی در رابطه با نقش و حضور زنان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) از ناحيه معصومين عليهم السلام وجود دارد و بعضاً به نام آن‌ها و تعداد اشاراتی شده است و این نشان دهنده آن است که زنان در شکل گیری حکومت جهانی حضرت مهدی ( عج ) نقش بسزایی دارند. در روايات فراوان ديگری از نام زنان مؤمنه ياد شده که در حفظ عقيده خود سخت کوشا بوده، و با برخورداری از ثبات قدم و روحيه ايثار و شهادت هر جا مي روند با جنگ تبليغاتي عليه دجال، ماهيت ضد انساني او را آشکار مي سازند.

برخی از زنان مومنه زنده می‌شوند و به حضرت می‌پیوندند
در حال حاضر بخشی از اين زنان نمونه در عصر ظهور زندگی می‌کنند و با فراخوان حضرت به وی ملحق می‌شوند و برخی ديگر در دوران‌های سابق می‌زیسته اند و به جهت برخوردای از ايمان قوی و زندگی شايسته برای نصرت حضرت ذخيره شده‌اند و در هنگام ظهور رجعت خواهند کرد و برخی ديگر، زنان مؤمنی هستند که قبل از ظهور از دنيا رفته اند و هنگام ظهور به آنها برای بازگشت به دنيا اختيار داده می شود.

غفلت برخی زنان از نقش خود در تربیت اسلامی
حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آغاز می کنم بزرگ خانه زن خانه است این یعنی نشان دهنده این است که نقش زن و به تبع آن کانون خانواده ، نقش مهمی در اسلام است. زنان وظایف سنگینی در کانون خانواده در عصر غیبت دارند. متاسفانه برخی از زنان جامعه ما هنوز به ارزش و اقتدار خود و مهمتر از همه به اثرگذاری نقش خود در پرورش تربیت اسلامی فرزندان پی نبرده اند و همین عامل شروع فساد و ناهنجاری‌ها در جامعه است.زن محور مدیریت درونی خانواده است و از این رو این مدیریت اگر در سایه اسلام و مهدویت باشد بسیار به زمینه ساز شدن قبل ظهور می‌تواند کمک کننده باشد.
حضور زنان در بین ۳۱۳ نفر
روایاتی که بیانگر حضور پنجاه زن در بین یاران امام زمان(عج) است و از همین رو امام باقر علیه السلام می‌فرمایند که به خدا قسم ۳۱۳ نفر می‌آیند که ۵۰ نفر آن‌ها زنان هستند. بنابراین آنقدر نقش زنان در حکومت جهانی حضرت قابل پرداختن به آن است که این حدیث و روایات بسیاری از حضور زنان در خط مقدمه جبهه نبرد آورده شده است.

طنین یاس

ارسال نظرات