بیش از 60 مدرسه نوساز ، هدیه کارکنان و خیرین بانک صادرات به نسل آینده؛

توجه به علم آموزی نوین، هدف گیری خیریه بانک صادرات

بستر علم آموزی باید به گونه ای ترتیب یافته گردد که طفل گریز پای نیز از پای درس و کلاس نگریخته و اتفاقا مشتاقانه درس و بحث خود را دنبال نماید.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۲۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

از قدیم الایام، یادگیری و علم آموزی، هدف والا و بلند بشریت در زندگی مادی دنیایی و پله ای برای موفقیت بیش از پیش او برای زندگی ابدی دانسته شده است. از اینرو است که بشریت برای موفقیت در این مسیر، تلاش فراوانی را به خرج داده و همه همت خود را به کیفیت تحصیل علم اختصاص داده است. از دیرباز دانشمندان و نو آوران و علما و فضلا، نزد او ارزشمند تلقی شده و بزرگداشت عالمان، بزرگداشت علم و فضیلت شمرده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج در این میان اما بزرگان علم آموزی، گام های ابتدایی طالبان علم برای قدم نهادن در مسیر علم آموزی را مهم دانسته و از ابتدا بر محکم برداشته شدن گام های اول و نیز ایجاد رغبت در میان نو آموزان نسبت به دایره علم را مهم دانسته اند.

حکما و زعمای علم و فضیلت اما بر آن تاکید داشته اند که بستر علم آموزی باید به گونه ای ترتیب یافته گردد که طفل گریز پای نیز از پای درس و کلاس نگریخته و اتفاقا مشتاقانه درس و بحث خود را دنبال نماید.

هم از اینروست که مدرسه سازی هم عرض و همتراز مسجد سازی از دیرباز مورد توجه علما، حکما، فقها ، تجار طراز اول و نخبگان جوامع اسلامی بوده است. اینچنین است که در معماری اسلامی قدیم و سنتی کشورمان نیز هرکجا که مسجدی بنا نهاده شد، مدرسه ای علمی نیز بنا شد تا علم و عمل در کنار هم تقویت یابد.

این امر خطیر اما امروزه توسط برخی از نهادهای اجتماعی و حتی اقتصادی مورد توجه و دقت واقع شده است. چنانچه جهاد مدرسه سازی در کشور برای تربیت نسل های آینده موفق رونق یافته و ساخت کلاس و مدرسه در مناطق محروم، به حسنه ای جاوید و ثمره ای برای باقی گذاردن صالحه ای ماندگار بدل گشته است.

در راستای این حرکت نیکو علاوه بر نهادهای متولی ساست مدارس، برخی از نهادهای بزرگ بانکی نیز دست همت بالا زده و وارد این گود پر مخاطره و خداپسندانه شدند. در همین زمینه اعلام شد که ستادخیرین مدرسه ساز بانک صادرات احداث مدرسه سه کلاسه در شهر«ماژین» دره‌شهر ایلام را آغاز کرد.

بر این اساس نوسازی مدرسه سه کلاسه شهر ماژین از توابع شهرستان دره‌شهر استان ایلام با تخصیص بیش از پنج میلیارد ریال توسط ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران آغاز شد و مدرسه جدید جایگزین مدرسه قدیمی ٦٠ ساله این شهر شده و همزمان با مهرماه سال ٩٩ و آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

با آغاز مراحل ساخت مدرسه سه کلاسه در این شهر و برنامه‌ریزی برای احداث سه مدرسه دیگر در سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، تعداد مدارس ساخته شده این ستاد از محل کمک‌های کارکنان بانک، خیرین و حمایت‌های مردمی در اقصی نقاط کشور با احتساب مدارس احداث و نوسازی شده در مناطق سیل زده و زلزله زده کشور از ٦٠  مدرسه فراتر رفت.

طی دو ماه ابتدای سال جاری نیز دو مدرسه در شهر کارون و منطقه اسماعیلیه استان خوزستان نیز هر یک با هزینه پنج میلیارد ریال توسط این ستاد به بهره برداری رسید.

این امر باعث خواهد شد تا علاوه بر ماندگاری مدرسه برای نسل های آتی، سنت حسنه مدرسه سازی نیز در کشور تقویت شده و ضمن اشتغال زایی قابل توجه این امر، مدرسه سازی به الگویی برای خرج کردن بهینه دارایی ها تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار