حضرت زینب(س) قهرمان مدیریت بحران بود

فرمانده پایگاه آسیه(س) شهرستان سرخه گفت: حضرت زینب(س) در قیام عاشورا درس تاریخی مدیریت بحران را به جهانیان آموزش داد.
کد خبر: ۹۲۸۳۸۰۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه سمیه ادهم همزمان با اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) و حرکت انقلابی حضرت زینب(س) اظهار داشت:  حضرت زینب(س) در قیام عاشورا درس تاریخی مدیریت بحران را به جهانیان آموزش داد و از این جهت می توان آن حضرت را قهرمان مدیریت بحران در سراسر تاریخ خواند؛ چرا که این حرکت را جهانی کردند و پایه های نظام ظلم و فساد را به لرزه در آوردند؛ درسی که امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب  و پس از پیروزی انقلاب به درستی از آن استفاده کردند و اوج مدیریت بحران را در شرایط امروز جهان، به نمایش گذاشتند.

 وی با بیان اینکه باید مدافع حریم اهل‌بیت (ع) بود و لحظه‌ای در ادای دِین نسبت به این انوار مقدس الهی نباید کوتاهی کرد؛ افزود: اربعین یکی از مناسبت های اصلی برگزاری عزاداری و به جا آوردن زیارت امام حسین(ع) است.

فرمانده پایگاه آسیه(س) شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: یزید در جنگ سرد یعنی در جنگ شمشیر به شمشیر، داشتن نیروی انسانی، قوی و قدرتمند بود؛ ولی نهضت امام حسین(ع) در جنگ نرم ده ها برابر از قدرت یزید قوی پنجه تر بود. یکی از فرماندهان جنگ نرم که به بنی امیه  ضربه کاری زد و یزید را از پای در آورد، حضرت زینب است.

ادهم در ادامه اضافه کرد: یکی از برجستگی های حضرت زینب(س) که در نهضت کربلا خیلی می درخشد، سخنرانی و خطابه حضرت زینب است که به تعبیر امروزی اگر آن ویژگی هایی که در تبلیغ و سخنرانی و در مدیریت تبلیغ و برخورد تبلیغاتی، حضرت زینب داشته که در شرایط امروزی از او می توانیم به نام جنگ نرم یاد کنیم.

وی تاکید کرد: حضرت زینب(س) در رهبری جنگ نرم و در مهارت در جنگ نرم آن قدر مهارت دارد که یزید را با آن که خود اسیر است شکست می دهد و او اظهار پشیمانی و ندامت می کند.

فرمانده پایگاه آسیه(س) شهرستان سرخه در خاتمه گفت: یکی از کارهایی که به عنوان افسران جنگ نرم، می توان انجام داد؛ معرفی ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری(س) و رسالت های او در فضای مجازی برای کاربران خصوصاً جوانان و نوجوانان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار