مهرداد عاصمی
مـــــعاون دانشــــگاه علوم پزشــــکی اردبیــــل خــــبر داد؛
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از یک کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، ۲۰ تن انواع ادویه تقلبی از قبیل زردچوبه، سماق و فلفل کشف و محل پلمب شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۳۱۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کشف ۲۰ تن ادویه تقلبی در اردبیل/متخلفین تحت پیگرد قانون هستند
 
به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل، محسن ارزنلو از کشف ۲۰ تن انواع ادویه تقلبی از قبیل: زردچوبه، سماق، فلفل در اردبیل خبر داد و گفت: پس از وصول گزارشات مردمی به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مبنی بر تولید ادویه تقلبی در کارگاهی واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، پس از هماهنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل و صدور دستور قضائی برای ورود به محل مورد نظر، با همکاری پلیس آگاهی شهرستان نمین، کارشناسان معاونت غذا و دارو به همراه نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت از محل بازدید و حدود ۲۰ تن ادویه تقلبی کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه با استفاده از رنگ و مواد غیرمجاز در شرایط کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تولید انواع ادویه تقلبی از قبیل: زردچوبه، سماق، فلفل و … می‌کردند، افزود: پس از تولید ادویه‌ها را در بسته بندی‌هایی با مشخصات جعلی از جمله شماره پروانه‌های بهداشتی جعلی سازمان غذا و دارو بسته بندی و روانه بازار می‌کردند.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با هماهنگی دستگاه قضائی استان اردبیل، تمامی ادویه تقلبی تولیدی، توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی توقیف و محل کارگاه پلمب شد و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

ارزنلو با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم خط قرمز این سازمان است اظهار کرد: کارشناسان معاونت غذا و دارو به صورت دوره‌ای از تمام واحد‌های تولیدی مواد غذایی بازدید و بر نحوه تولید به دقت نظارت دارد
ارسال نظرات