مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خراسان شمالی:

با هنر و تبلیغات ، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنید.

حجت الاسلام حسین زحمتکش در مراسم روز سرباز که در سپاه شهرستان بجنورد برگزار شد گفت ؛ با هنر و تبلیغات ، فرهنگ و ماهیت دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنید.
کد خبر: ۹۳۷۸۶۵۵
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسین زحمتکش " مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خراسان شمالی " در مراسم روز سرباز که در سپاه شهرستان بجنورد برگزار شد ، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت ؛ شهادت ، یکی از واژه هایی است که در قرآن و روایات به زیبایی بیان وعظمت آن ذکر شده و رزمندگان اسلام و انقلاب به آن واقف بودند و برای بدست آوردن رنج ها کشیدند.

 

وی افزود ؛ رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با روحیه و عمل جهادی و روحیه و عمل انقلابی برگ زرینی در تاریخ انقلاب نقش بستند و این ماهیت و فرهنگ دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام حسین زحمتکش در ادامه به ماهیت و فرهنگ دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد؛ چیزی که باعث شد جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تعبیر و نهادینه شود ، ماهیت و فرهنگ آن بوده که چیزی جز شهادت طلبی ، ازخود گذشتگی ، ایثار ، اخلاص و معنویت نیست و وظیفه ما در عصر حاضر تببین ماهیت و فرهنگ دفاع مقدی بین نسل جوان و آیندگان است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد ؛ بعد از جنگ ، بیشتر به آمار و ارقام و تدوین استراتژی جنگ پرداخته شد و کمتر به ذخایر معنوی و ارزشی دفاع مقدس توجه شده که نیاز است با دقت بیشتر و استفاده از ظرفیت های سمعی و بصری این فرهنگ و ماهیت را تبیین کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خراسان شمالی تصریح کرد ؛ انتقال فرهنگ و ماهیت دفاع مقدس که همان روحیه و عمل جهادی ، روحیه و عمل انقلابی است باید به زبان هنر و تبلیغات موثر در بین نسل های آینده بیان شود و هنر فقط فیلم و تئاتر نیست بلکه الگوسازی نیز یکی از اقسام هنر است.

وی ادامه داد ؛ امروز جوانان به دنبال الگو برداری هستند که متاسفانه با تبلیغات مسموم دشمن و الگوسازی برای آنان توانسته اند به فرهنگ ، ماهیت و تفکر انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند که با همدلی و همکاری می توان الگوهای مناسب همچون باکری ، همت ، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای عزیز را به نسل جوان و آیندگان معرفی نمود.

حجت الاسلام حسین زحمتکش در پایان گفت ؛ امروز دشمن تفکر ، اراده ، دین و فرهنگ انقلابی و اسلامی ما را هدف قرار گرفته و راه مبارزه با آن انتقال مفاهیم و ماهیت دینی و انقلابی به نسل های آینده است.

در ادامه مهدی الهی راد " فرمانده سپاه شهرستان بجنورد " نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز سرباز گفت ؛ نگاه ما به خدمت سربازی ، نگاهی تربیتی است و برای این مهم دوره های مختلف فنی و حرفه ای ، آموزش های اجتماعی و دینی را در دستور کارقرار داده ایم.

وی اضافه کرد ؛ سربازان سپاه شهرستان بجنورد با گذراندن دوره های مختلف در ناحیه بسیج وبا اتمام خدمت سربازی می توانند برای جامعه مفید و موثر باشند.

در پایان این مراسم از 7 سرباز نمونه این سپاه تقدیر و تجلیل گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار