کارشناس دینی و مذهبی:

شیوه تربیتی و هدایت امام مجتبی علیه السلام عملی بود

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، شیوه عملی تربیتی و هدایتِ امام مجتبی علیه السلام را بهترین الگو دانست.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۳۹
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  صمدی یزدی و مداحی و مرثیه خوانی ذاکران اهلبیت علیهم السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  صمدی یزدی در این مراسم با تسلیت ایام پایانی ماه صفر، گفت: یکی از مسایل قابل توجه و الگو در زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام ، شیوه های تربیتی است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: در امر به معروف و نهی از منکر هم یکی از مسایل مهم، آشنایی با شیوه امر و نهی می باشد.

وی، چند نمونه از شیوه های تربیتی امام حسن مجتبی علیه السلام را برشمرد وادامه داد: شیوه عملی برترین شیوه تربیت و هدایت توسط امام مجتبی علیه السلام بود زیرا در روایات هم داریم "کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم..."، یعنی مردم را با اعمالتان و غیر زبان دعوت به مسیر حق کنید، چون شیوه عملی تربیتی تأثیرگذارتر است.

حجت الاسلام والمسلمین  صمدی یزدی، عدم دلبستگی به دنیا، ارزش قائل شدن به مسایل دینی ، گریه به یاد مرگ، قبر، قیامت و پاسخگویی در محضر خدا، اهتمام به دستگیری از نیازمندان و فقرا را از ویژگی های بارز شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام برشمرد.

وی، با یادآوری مواردی از کرامات امام حسن مجتبی علیه السلام، گفت: نشان دادن معجزات و کرامات از دیگر ویژگی های مهم  و اساسی در زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام بود.

این مراسم سوگواری با ذکر مرثیه، نوحه و سینه زنی در عزای رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام ادامه یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار