خبرهای داغ:

خدمت رسانی نیرو‌های انسانی و تجهیزات فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در محل حادثه متروپل آبادان

خدمت رسانی نیرو‌های انسانی و تجهیزات فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در محل حادثه متروپل آبادان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۴۲
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

 ۹ روز از فروریختنِ متروپل با سازه‌های غول‌پیکرش می گذرد و طبق اعلام مسئولان، کار آواربرداری با همت قرارگاه خانم الانبیا ازچهار روز پیش وارد فاز جدیدی شده و حضور مردم برای حفظ جان آنها در صحنه مدیریت کم‌تر شده است و کار جستجو شتاب بیشتری گرفته است.

قرارگاه خاتم الانبیا در حادثه متروپل همانند گدشته، توانسته واژه ما می توانیم را به اثبات برساند و در این بحران نیز با اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی سبک و سنگین خود به محل حادثه، به صورت شبانه‌روزی در عملیات آواربرداری و امداد به آسیب‌دیدگان نقش آفرینی ویژه ای داشته است.

روز سه شنبه ۳ خردادماه پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، حَسَب دستور فرمانده قرارگاه خاتم گروهی متشکل از ۱۲ نفر از اساتید مهندسی ساختمان و سازه و مهندسی انفجار‌ها به محل حادثه متروپل اعزام شدند.

پس از ورود افراد متخصص به آبادان، کارگاهی با همکاری موسسه‌های پایدارسازان، تنکو و اروندان راه اندازی شد و تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین، لیفتراک، لودر و کامیون و همچنین نیرو‌های توانمند، کارآواربرداری و امدادرا آغاز کردند.

همچنین با همکاری و مشورت سایر ارگان‌ها از جمله؛ انجمن مهندسان آبادان، شهرداری، ستاد بحران و استانداری و با حضور وزیر کشور، جلسه‌های کارشناسی برگزار و جوانب کار بررسی شد و در نهایت مهندسان و متخصصان حوزه انفجار‌ها به این نتیجه رسیدند که انفجار در این محل با توجه به شرایط منطقه، ساختمان و حضور مردم امکانپذیر نیست.

سپس تخریب منازلی که در مسیر آواربرداری بودند به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپرده شد که با همکاری قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران و سپاه حضرت ولی عصر(عج) وفرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب انجام شد که با لطف خداوند و همکاری همه جانبه امدادگران و نیرو‌های جهادی و مردمی و بسیجیان و کار‌های شبانه روزی تاکنون ۳۴ پیکر مطهر جان باختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شده است.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در طی سالیان گذشته به‌وضوح نشان داده که علیرغم همه مشکلات هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی همت و حرکت شتابنده مردان سازندگی و جهادی که عزم و اراده آنها برای قوی شدن ایران اسلامی در میدان است، برای آبادانی و پیشرفت کشور را بگیرد.

این قرارگاه با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس و محوریت روحیه جهادی و انقلابی شعار ما می‌توانیم را به بهترین شکل ممکن محقق ساخت و امروز قرارگاه خاتم‌الانبیاء به یک مجموعه تخصصی، مجرب، زبده و توانمند برای اجرای پروژه‌های ملی در گرایش‌های مختلف تبدیل شده و عملکرد قرارگاه در همه بخش‌ها درخشان است.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تلاش جهادی و روحیه انقلابی و پشتکار شبانه‌روزی توانسته با پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد بومی دستاوردهای بزرگی به ماندگار بگذارد که قابل تقدیر است.

انتهای پیام

ارسال نظرات