یادواره شهدای بمباران زن مراغه برگزار شد

تبریز- نخستین یادواره شهدای بمباران زن مراغه با حضور خانواده‌های شهدا در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار، شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۹۳۳
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، همرزم شهید «مهدی باکری» و از فرماندهان اسبق لشکر ۳۱ عاشورا در این یادواره شهدا اظهار داشت: دکترین نظامی دشمن در دوران جنگ تحمیلی تنها یک خطا داشتند؛ اینکه جوانان شجاع این کشور را نشناخته بودند تا جایی که این جوانان طی شهریور ۱۳۵۹ در ۱۵ کیلومتری اهواز و در اواخر دوران دفاع مقدس در خاک عراق جنگیدند.

یعقوب صمدلویی افزود: ارتش عراق قصد داشت پس از تصرف و بسترسازی و با پشتیبانی شرق و غرب به تجزیه ایران دست بزند و مهمترین طرحی که در آن دوران مطرح، و در طول هشت سال به استراتژی تبدیل شد، نظریه شهید «مهدی باکری» بود.

وی از فرماندهان شهید مراغه از جمله شهید «حمید پرکار» در دوران دفاع مقدس نیز یاد کرد و افزود: آقا مهدی معتقد بود وقتی توان جنگ کلاسیک را نداریم باید جنگ بومی را در پیش بگیرم که در حقیقت تحقق شعار نه شرقی و نه غربی بود و بر همین اساس جنگ را به شب کشاندیم و شاخص‌های جنگ بومی را پیدا کردیم.

صمدلویی با بیان اینکه ۳۷ عملیات در دوران دفاع مقدس به صورت شبانه انجام شد، اضافه کرد: جنگ شبانه از پیچیده‌ترین جنگ‌هاست و علاوه بر آن در بیشتر عملیات‌ها مانورهای رخنه‌ای داشتیم و با ریسک‌پذیری بالا دفاع می‌کردیم.

وی خاطره‌ای در ارتباط با به غنیمت گرفتن دو دستگاه تانک در عملیات «مسلم ابن عقیل» بیان کرد و افزود: به پشتوانه ایثار و شاعت رزمندگان اسلام، ارتش عراق در هیچ مکان و زمانی مانع عمده پیش‌روی رزمندگان اسلام ایجاد نکرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اتفاق‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در کلمه‌ها نمی‌گنجد، ادامه داد: به همان اندازه که دلها صاف بود، به همان میزان نیز خداوند به یاری رزمندگان آمد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد داشته‌های دوران دفاع مقدس به گمشده‌های فعلی تبدیل شده است، اظهار داشت: وقتی رزمندگان شهادت آرزو می‌کردند، حاج مهدی اینگونه می‌گفت که «آنقدر باید تیر و ترکش بخوریم و زحمت بکشیم که شهادت مزد زحمات جهاد فی سبیل‌الله باشد».

فرمانده سپاه مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه شهدا اختیار شفاعت دارند، بیان کرد: امروز با بزرگداشت یاد شهدا در مسیر انقلاب و آرمان‌های انقلاب گام برمی‌داریم تا زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشیم.

 یحیی حیدری افزود: شهدای بمباران اوج خباست دشمنان را نشان می‌دهند و برگ زرین این شهرستان یکهزارو ۴۰۰ شهیدی است که چون نگین در تاریخ این شهرستان میدرخشد.

ارسال نظرات