ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد تولد در شهرستان دهگلان/ محمد و آینا در صدر نامگذاری‌ها

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دهگلان از ثبت یک هزار و ۵۸ مورد تولد در سال جاری در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۴۹۵۲۸۸
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

جمال مبارکی رئیس اداره ثبت احوال دهگلان امروز و در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با بیان اینکه کاهش ازدواج در بین جوانان و افزایش طلاق در دهگلان بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۵۸ مورد تولد نوزاد در این شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته این میزان کاهش یافته و روند نزولی داشته است.

وی افزود: میزان ثبت ولادت در چند سال اخیر در شهرستان دهگلان و همچنین در کشور کاهش یافته که برآورد می‌شود با اجرایی‌شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بر حسب دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری روندی صعودی پیدا کند.

مدیر ثبت احوال دهگلان خاطرنشان کرد: در سال جاری در دهگلان، ولادت فرزند پسر ۵ درصد در مقایسه با فرزند دختر بیشتر شده است و نام‌های محمد و آینا در صدر نامگذاری‌های پسران و دختران قرار داشته‌اند.

به گفته مبارکی میزان وفات در سال گذشته ۴۳۸ مورد بوده که در مقایسه با سال جاری تغییری نکرده است و عملاً تنها موردی که در این دو سال ثابت مانده، وفات است.



وی افزایش میانگین سن ازدواج و همچنین افزایش طلاق را در شهرستان نگران کننده توصیف کرد و عواقب و ثمرات آن را ناشی از افزایش سن مادران باردار و ریسک فرزندآوری در خانم‌ها دانست.

مبارکی با بیان اینکه میزان وفات آقایان نسبت به خانم‌ها در سال جاری ۴۸ درصد بیشتر است، عنوان داشت: میانگین سن وفات آقایان ۶۷٫۷ سال و در خانم‌ها به میزان ۷۰٫۵ سال می‌باشد.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت شهرستان دهگلان در سال ۱۴۰۱ یک و نیم درصد بوده، افزود: در ثبت آمار وفات، بیماری قلبی بعد از کهولت سن، بیشترین علت وفات در شهرستان بوده است.

مدیر ثبت احوال دهگلان میزان ازدواج را در سال جاری ۴۹۲ مورد و تعداد موارد طلاق را نیز ۱۷۴ مورد بیان نمود و گفت: میانگین سن ازدواج مردان ۲۸٫۳ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳٫۴ سال بوده است.

رئیس ثبت احوال دهگلان در ادامه از مردم شهرستان دهگلان خواست که نسبت به تعویض کارت ملی هوشمند اقدام کنند و با مراجعه به ثبت احوال و دفاتر خدماتی در سطح شهر شناسنامه‎‌های قدیمی خود را تعویض کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات