رویداد ملی هنری «لبخند خدا»

رویداد ملی هنری «لبخند خدا» با محوریت فاطمه معصومه(س)، الگوی دختر اسلام، امید به آینده و ترسیم آینده دختر ایرانی از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۹۲۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ رویداد ملی هنری «لبخند خدا» با محوریت فاطمه معصومه(س)، الگوی دختر اسلام، امید به آینده و ترسیم آینده دختر ایرانی از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شده است.

برای آشنایی بیشتر با این رویداد در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر و جمع صمیمی هنرمندان حاضر شدیم و با چند تن از آنان به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود.

ریحانه ابراهیمی دبیر اجرایی رویداد هنری « لبخند خدا» در این گفت‌وگو بیان کرد: این رویداد هنری با عنوان «لبخند خدا»، با محوریت روز دختر و با حضور ۲۰۰ هنرمند بانو از سراسر کشور به مدت سه روز در حرم مطهر بانوی کرامت دنبال شده است.

وی افزود: این رویداد با رویدادهای هنری قبل یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که برای اولین بار در خدمت بیش از ۳۰ نفر از نوجوانان دختر هنرمندی هستیم که تاکنون تجربه شرکت در رویدادهای هنری را نداشته‌اند و از این بایت بسیار خرسندیم.

دبیر اجرایی رویداد هنری « لبخند خدا» ادامه داد: موضوع و محوریت این رویداد هنری دو موضوع حجاب و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها است که هر کدام از این موارد به ریزشاخه‌هایی تقسیم شده و هنرمندان می‌توانند از آن موضوعات در اجرای کار هنری خود استفاده کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: هم‌چنین رویداد لبخند خدا دارای قالب‌های بیشتری نسبت به قبل است که این قالب‌ها عبارتند از پوستر، تصویرسازی، حروف‌نگاری/خوشنویسی، گرافیک متحرک، نقاشی(رنگ روغن، پاستل، سیاه‌قلم، اکریلیک، آبرنگ)، پادکست، طراحی لباس، پی‌نما، روایت نویسی و فیلم کوتاه.

وی در رابطه با سازمان‌هایی که در برگزاری این رویداد مشارکت همکاری داشتند، گفت: رویداد لبخند خدا با مشارکت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، سازمان تبلیغات و امور بسیج بانوان کشور و نیز گروه خیمه که اجرای رویداد را بر عهده دارد، دنبال شده است.

دبیر اجرایی رویداد هنری «لبخند خدا» گفت: در این رویداد ما شاهد حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور نیز در جمع هنرمندان هستیم و هنرجویان از هنر و دانش این اساتید در پیشرفت و اجرای کار هنری خود بهره می‌برند.

وی در رابطه با نحوه اجرای کارهای هنری در این رویداد ابراز کرد: در این سه روز، طرح هنرمندان از اتود تا اجرا پیش می‌رود و چون کار هنری برای تکمیل، زمان بیشتری نیاز دارد، چند روز نیز بعد از رویداد به هنرمندان برای تکمیل اثر هنری خود فرصت داده می‌شود و در نهایت درصورت امکان و فراهم بودن شرایط آثار در قالب نمایشگاه و یا به صورت اکران مجازی در روز دختر به نمایش گذاشته می‌شوند.

ابراهیمی افزود: تفاوت دیگر این رویداد با سایر رویدادها این است که «لبخند خدا» کاملاً دخترانه برگزار شد و در آن، تمام کارها و برنامه‌ریزی‌ها از ابتدا تا مراحل اجرایی و کارهای پشتیبانی را خانم‌ها انجام دادند و علی‌رغم  پرچالش بودن با موفقیت و شیرینی همراه بود.

دبیر اجرایی رویداد هنری « لبخند خدا» در رابطه با ویژه برنامه‌هایی که در خلال برگزاری رویداد اجرا می‌شود، گفت: افتتاحیه این رویداد با غبارروبی از ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک و مداحی مهدی رسولی برگزار شد و در ادامه نیز از سایر سخنرانان برای حضور در این جمع دعوت شده است؛ اختتامیه رویداد هم روز جمعه ۱۵ اردیبشت با برپایی جشن برنامه ریزی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار