مسئول امور روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی:

"عمل صالح"، عمل متناسب با رضایت خداوند است

مسئول امور روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی گفت: آنچه كه انسان را در مسیر «قرب الى الله» به پیش مى‌برد و روح او را به خدا نزدیك مى‌گرداند «عمل صالح» است.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۴۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از آشتیان؛ حجت‌الاسلام محمود عظمتی مسئول امور روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی در جلسه اخلاق نیروهای رسمی و پایور سپاه ناحیه آشتیان گفت: آنچه كه انسان را در مسیر «قرب الى الله» به پیش مى‌برد و روح او را به خدا نزدیك مى‌گرداند «عمل صالح» است.

وی ادامه داد: عمل صالح عملى است كه «رضایت خداوند» در آن است؛ «عمل صالح» در اصطلاح قرآن به عملى گفته مى‌شود كه هم نفسِ عمل خوب و شایسته است و هم این كه فرد آن را به قصد تقرب به خدا و جلب رضایت الهى انجام مى‌دهد.

مسئول امور روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: این عمل در فرهنگ اسلامى و قرآنى «عبادت» نام دارد. در این اصطلاح، عبادت فقط به نماز و روزه و حج و نظایر آنها گفته نمى‌شود، بلكه هر عملى كه ذاتاً كارى نیك و شایسته باشد و علاوه بر آن، به قصد جلب رضایت الهى انجام گیرد، عبادت خواهد بود.

حجت‌الاسلام عظمتی با بیان اینکه ایمان امرى اختیارى است و باید به اختیار خود انسان حاصل شود، گفت: این در حالى است كه علم بسیارى از اوقات بدون اختیار انسان حاصل مى‌شود. ممكن است ما به صورت كاملا اتفاقى و تصادفى، چیزى را ببینیم یا بشنویم و به آن علم پیدا كنیم؛ در حالى كه هیچ قصدى براى تحصیل آن علم نداشته‌ایم. 

وی افزود: ایمان به یك چیز هنگامى در قلب ما پیدا مى‌شود كه ما پس از پى بردن به حقیقتى، بنا بگذاریم و ملتزم شویم كه به لوازم آن پاى‌بند باشیم و عمل كنیم. این‌جاست كه مى‌گوییم به آن چیز ایمان آورده‌ایم. اگر چیزى را مى‌دانیم اما بنا نداریم به لوازم آن ملتزم باشیم، این‌جا فقط علم وجود دارد و ایمان نیست.

مسئول امور روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: به طور کلی می‌توان گفت که ایمان به خداوند، برای انسان ثمراتی را به دنبال دارد و مایه سعادت او در دنیا و آخرت می‌شود؛ این آثار و ثمرات فقط مختص خود فرد نمی‌شود بلکه در اجتماع نیز اثرات مطلوبی را بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار