کارشناس مذهبی:

صحیفه سجادیه نجوای عارفانه، عاشقانه و خاضعانه امام با خداست

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، گفت: شیعه کسی است که پا جای پای امام می گذارد و اعمال او فقط برای جلب رضایت خداست.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۲۱
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق با محوریت صحیفه سجادیه در ستادفرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی ابواسحقی دراین مراسم با گرامیداشت ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و یادو خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت، به تبیین فرازهایی از ادعیه امام سجاد علیه السلام پرداخت و گفت: صحیفه سجادیه، نجوای عارفانه، عاشقانه و خاضعانه امام سجاد علیه السلام با خداوند است.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام «اللهم وفر بلطفك نیتى، و صحح بما عندك یقینى، و استصلح بقدرتك ما فسد منى»، اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام در این دعا سه حاجت از خداوند درخواست کرده اندکه اولین آنها «وفر نیتی»، می باشد.

سعیدی ادامه داد: «وفر» چند معنا دارد، که حضرت امام سجاد علیه السلام در این دعا،  طلب تکمیل نیت و صیانت از نیت را از خداوند درخواست فرموده اند.

وی، خاطرنشان کرد: شیعه کسی است که پا جای پای امام خود بگذارد و احسن اعمال، به کمیت و تعداد و زیادی اعمال نیست؛ هرچند زیادی عبادات خوب است؛ اما باید کیفیت اعمال نیز مد نظر قرار گیرد، تا بتوانیم از گردونه الهی خالص و مخلص بیرون بیاییم.

 استاد حوزه، تصریح کرد: نتیجه کارهای صواب، رسیدن به خشیت الهی است. تکمیل اعمال هم در گرو رسیدن نیت انسان به اعلای درجات است؛ یعنی کار را فقط باید به نیت جلب رضایت الهی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی گفت: امام سجاد علیه السلام در این دعا وجود خود ‌را‌ ‌و‌ تمامى موجوديت خود ‌را‌ ‌در‌ اختيار خدا قرار ‌مى‌ دهد ‌و‌ ‌از‌ ‌او‌ خواهش ‌مى‌ كند ‌كه‌ نواقص وجودى ‌او‌ ‌را‌ برطرف سازد ‌و‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ كمال مطلق برساند.

وی توبه را یکی از راهکارهای تبدیل اعمال انسان به صلاح دانست و تأکید کرد: وعده خداوند است که توبه واقعی بندگان را می پذیرد و آنچه از اعمال او تباه بوده را به صلاح تبدیل می  کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار