30 میلیارد ریال اعتبار فوری به تجهیز مدارس کاشمر اختصاص یافت

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار فوری جهت خرید تجهیزات آسیب دیده مدارس شهرستان کاشمر علاوه بر اعتبار‌های معمول اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۴۱
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش کشور، نماینده مردم منطقه ترشیز بزرگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کاشمر و رئیس آموزش و پرورش شهرستان جلسه بررسی خسارات وارد شده به مدارس ترشیز در پی وقوع زلزله ۵ ریشتری برگزار شد.

مسئولین حاضر در جلسه پس از بازدید میدانی از مدارس آسیب دیده، در نشستی تخصصی به بررسی حجم خسارت های وارد شده به مدارس شهرستان کاشمر پرداختند.

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت بحران آموزش و پرورش شهرستان کاشمر، بر ضرورت تسریع فرآیند مقاوم سازی و بازسازی مدارس آسیب دیده تاکید کرد.

وی گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار فوری جهت خرید تجهیزات آسیب دیده مدارس علاوه بر اعتبار های معمول اختصاص یافت.

خان محمدی همچنین با تماس تلفنی با برخی خیرین کشوری استان اصفهان، اعتبار ساخت یک آموزشگاه ۶ کلاسه را جذب کرد.

وی گفت: علاوه بر اعتبار جذب شده از سمت خیرین، اعتبار ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه روستایی و یک هنرستان بزرگ مقیاس(جایگزین هنرستان استقلال) از سمت سازمان نوسازی اختصاص یافت.

تکمیل فوری پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش به ویژه پروژه مرحوم خانی و پروژه نساجیان از دیگر موراد مورد تأکید معاون وزیر آموزش و پرورش بود.

ساخت فوری دیوار های تخریب شده مدارس نیز از دیگر مواردی بود که توسط معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شد.

حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر تسریع اقدامات فوری در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مدارس، افزود: با توجه به حجم بالای خسارت های وارد شده، در تلاشیم تا به همت نهادها و ارگان های مختلف، زمینه ساز بهبود فوری وضعیت مدارس شهرستان باشیم.

جاسم حسینپور، مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن ارائه گزارشی از بررسی های انجام شده، افزود: با تمام توان و با سرعتی مضاعف در راستای بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی مدارس آسیب دیده اقدام خواهیم کرد.

سعید تاج محمدی، مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور میدانی مسئولان کشوری و استانی، یادآور شد: بازسازی و مقاوم سازی مدارس در فرصت کم باقی مانده نیازمند اختصاص اعتبارات دولتی و همراهی خیرین مدرسه ساز است که همچنان و بیش از گذشته شاهد یاری سبزشان هستیم.

خبرنگار افتخاری بسیج: حمید شرافتی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار