خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

تمام امکانات برای رفاه زائران اربعین حسینی(ع) مهیا شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام امکانات برای رفاه حال زائران اربعین حسینی(ع) مهیا شده است. 
کد خبر: ۹۶۱۷۸۲۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ستاد اربعین حسینی(ع) استان ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به بیان روایتی از امام صادق(ع) در خصوص ثواب و فضیلت هزینه‌کردن در راه زیارت سیدالشهدا (ع) پرداخت. 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تسهیل امور برای خدمت‌رسانی مواکب خراسان جنوبی در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق افزود: در همین راستا جلسات ستاد اربعین و کمیته‌های ۱۷‌گانه ذیل آن به صورت مرتب برگزار شده و باید اقدامات خود را بازبینی کنند تا به نتیجه برسد.

معاون استاندار با بیان اینکه اتوبوس‌ها و نرخ کرایه‌ها به صورت رفت و برگشت ۱۲۰ میلیون تومان مشخص شده که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز تخفیف‌هایی را منظور کنیم، بیان کرد: برای کامیون‌دارهایی که در انتقال موکب‌های استان به کشور عراق همکاری دارند، سهمیه سوخت حداقلی در نظر گرفته شده است.

طالبی با اشاره به اینکه برقراری پرواز به عتبات عالیات از استان خراسان جنوبی برای شرکت در مراسم اربعین در حال پیگیری است، ادامه داد: استان در خصوص پشتیبانی و تأمین اقلام خوراکی مورد نیاز موکب‌های اربعین با نرخ دولتی آمادگی دارد.

وی با ذکر این نکته که در خصوص ارز زائران اربعین پیگیری‌ های لازم صورت گرفته، اظهار داشت: هفت بانک عامل در خراسان جنوبی تعیین شدند و زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کردند، می‌توانند برای دریافت ارز به این بانک‌ها مراجعه کنند.

معاون استاندار عنوان کرد: متولدان یکم شهریور ۱۳۹۸ به بعد می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند که برای افراد پنج تا ۱۵ سال با ارائه شناسنامه و برای افراد بالای ۱۵ سال با ارائه کارت ملی امکان‌پذیر است.

طالبی اضافه کرد: برای تأمین ارز مورد نیاز مواکب خراسان جنوبی جهت خریدهای ضروری در کشور عراق هم نشستی ستاد عتبات عالیات و بانک ملی برگزار خواهند کرد و پیگیری‌ های لازم از طریق ستاد اربعین کشور را انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین اینترنت مورد نیاز مواکب مستقر در سایت کاظمین و زوار اربعین هم پیگیری شد، گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی دو تانکر آب ۱۰ هزار لیتری و پمپ‌ های آن را در اختیار ستاد اربعین قرار خواهد داد.

معاون استاندار با تأکید بر لزوم ثبت‌نام بموقع زائران اربعین در سامانه سماح، از علاقمندان به شرکت در این مراسم خواست تا ثبت‌نام در سامانه سماح را به روزهای پایانی موکول نکنند

طالبی بیان کرد: ثبت‌نام اتباع خارجی دارای شناسه یکتا که عمده آنان افغانستانی هستند برای حضور در مراسم اربعین از روز هشتم مرداد ماه تا ۲۷ مرداد در سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: مرزهای خروجی برای اتباع مقیم، مرز شلمچه، خوزستان و برای اتباع غیرمقیم مرز چذابه است.

وی با اشاره به تأمين انواع زیرساخت‌های مورد نیاز برای رفاه حال زائران گفت: در حال پیگیری هستیم تا سرویس‌ های بهداشتی مورد نیاز زائران در کشور عراق را بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ های استان‌های همجوار و از طریق تفاهم‌نامه‌ای که با استان کرمان انجام داده‌ایم، تامین کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم در این جلسه گفت:  برای رفاه حال زائران، ۲۵ هزار مترمربع سایبان با کمک‌  مردم خراسان جنوبی خریداری و در کشور عراق  در حال نصب است.

موسی جوینده افزود: با توجه پیش‌ بینی دمای ۵۵ تا ۶۰ درجه در ایام اربعین، ۲۰۰ پنکه مه‌پاش نیز از سوی استان خریداری شده که برای رفاه زائران اربعین نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار