یادداشت روز | علی مؤذنی کارشناس مسائل سیاسی

سفیران آگاهی

خبرنگاران با دل زدن به کوران حوادث و دریای رویدادها، جزئیات آنچه را که رخ داده به تصویر می‌کشند و در تلاش برای انجام مأموریت اطلاع‌رسانی، گاهی جان خود را نیز به خطر می‌اندازند.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۷۷
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ علی مؤذنی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: رویدادها و وقایعی که شبانه‌روز در اطراف ما به وقوع می‌پیوندند، گاهی به‌قدری سریع و شتابان هستند که لحظه‌ای غفلت و مکث، برابر است با بی‌خبری از حوادث و اتفاقاتی که مستقیم یا غیرمستقیم به زندگی ما مربوط هستند.
اگر در زمان‌های دور، روزها یا هفته‌ها طول می‌کشید که خبری از گوشه کشور به‌سوی دیگر برود، امروزه به برکت وسایل نوین ارتباط‌ جمعی، در کمتر از ساعت یا دقیقه‌ای، می‌توان از حوادثی که در محلی دور یا فرسنگ‌ها فاصله رخ داده‌اند مطلع شد!
اما در این میان نمی‌توان از افرادی نام نبریم که با دل زدن به کوران حوادث و دریای رویدادها، جزئیات آنچه را که رخ داده به تصویر می‌کشند و در تلاش برای انجام مأموریت اطلاع‌رسانی، گاهی جان خود را نیز به خطر می‌اندازند.
آری؛ این افراد عزیز، خبرنگاران هستند یا بهتر بگوییم: سفیران آگاهی؛ که با تمام وجود و با تحمل مشقت‌های حضور در بزنگاه‌های اتفاقات نیک و شر، رسالت خود را که آگاه‌سازی و روشنی بخشی به دنیای جهل و نادانیِ ماست، به‌خوبی انجام می‌دهند!
بعضی از اقشار در جامعه، زحمات زیادی در راه خدمت به مردم متحمل می‌شوند، ولی زحمات و فداکاری‌های آنها از دید مردم پنهان نیست؛ مانند نیروهای پلیس، کارکنان خدوم شهرداری، پزشکان، پرستاران، معلّمین و کادر آموزشی، کارمندان و ...
ولی یکی از اقشاری که به جرأت می‌توان گفت کمتر دیده می‌شوند، خبرنگاران هستند؛ این قشر دوست‌داشتنی و بی‌ادعا، جنگاوران عرصه آگاهی و خبر هستند و اگر آنها نبودند، در فضایی آکنده از جهل و بی‌اطلاعی، سِیر می‌کردیم.
روز ۱۷ مرداد که به مناسبت شهادت خبرنگار عزیزمان، شهید محمود صارمی به دست گروهک طالبان در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان روز خبرنگار نامیده شده است، فرصت خوبی است برای تجلیل و قدردانی از خبرنگاران گرامی و بهاء دادن به حرفه خبرنگاری. فراموش نکنیم؛ در ورای هر خبر، یک خبرنگار قرار دارد که اگر او نباشد، خبری نیز نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار