خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر:

خبرنگاری، یکی از حرفه‌های مهم و تأثیرگذار در جامعه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در ائین گرامیداشت روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را یکی از حرفه‌های مهم و تأثیرگذار در جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۲۰۸۴۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در جمع اصحاب رسانه شیراز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به آیه ۷۰ سوره مبارکه احزاب اظهار داشت: شاید مصداق بارز این آیه، فعالان عرصه خبر و خبرگزاری است که بایستی عامل به این آیه شریفه باشند.

وی، حرفه خبرنگاری را یکی از حفره‌های مهم و تأثیرگذار در جامعه عنوان، و تصریح کرد: نقشی که خبرنگاران در اطلاع رسانی، ترویج و تبلیغ آموزه‌های دینی، آگاهی‌بخشی و اثرگذاری بر حفظ ارزش‌ها و هنجارهای عمومی جامعه، هدایت رفتار اجتماعی به سمت رشد و تعالی و فعالیت در فرایند توسعه سیاسی مردم دارد بسیار حائز اهمیت است و بر هیچکس پوشیده نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر گفت: قطعا نقش خبرنگار واسطه بین اقشار مختلف جامعه باهم و حلقه وصل حاکمیت و جامعه است که نقشی بسیار ارزشمند و مهم است که اگر این قشر و فعالان این عرصه این آیه را چراغ راه خود کنند، قطعا در مسیر رشد و تعالی خود قدم برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام محمودی‌زاده، با بیان اینکه هر فرد مومن برای رسیدن به رشد و تعالی یک سری دستورات عمومی از اخلاق گرفته تا اعتقادات و احکام شرعی را باید رعایت کند، تصریح کرد: بخشی از دستورات اخلاقی، مربوط به اخلاق حرفه‌ای است و این قشر اگر فعالیت حرفه‌ای را براساس این تعالیم قرار دهند، قطعا یک زندگی متفاوتی خواهند داشت.

 حجت‌الاسلام محمودی‌زاده با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: اگر‌خبری که می‌دهید قول سدید باشد، خداوند مابقی اعمال را اصلاح می‌کند و در مسیر رشد و کمال قرار می‌دهد.

به گفته وی، قول سدید که در دو‌حای قرآن ذکر شده، سه ویژگی راست و صحیح بودن و دقیق بودن، و اعلام زمان درست خبر را باید داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار