گفت‌وگو اختصاصی بسیج|

تربیت نیروی زبده در نبرد نامتقارن و دفاع موزائیکی، بخشی از اهداف مهم دوره‌های تکمیلی بسیج است+فیلم و تصاویر

فرمانده یگان آموزش و احتیاط شهید سلیمانی تربت‌جام از ۱۸۳ ساعت آموزش و تمرین تاکیتکی تئوری و عملی بسیجیان در راستای ارتقای توان رزمی، نظامی و امنیتی شجره طیبه بسیج، در بازه زمانی ۳۰ روزه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۴۶۳
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
تربیت نیروی زبده در نبرد نامتقارن و دفاع موزائیکی، بخشی از اهداف مهم دوره‌های تکمیلی بسیج است+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان‌رضوی از تربت‌جام، سرهنگ پاسدار وابسته محمدرضا نیکرو در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، گفت: هدف از این آموزش‌ها، رشد و ارتقای توان رزمی و نظامی بسیجیان سلحشور برای ایجاد آمادگی و حضور در یگان‌های رزمی، امنیتی و دفاعی سپاه پاسداران و به منظور کسب آمادگی برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای عظیم انقلاب و منویات رهبری است.

 وی ادامه داد: طبق قوانین استخدامی سپاه پاسداران دوره ۳۰ روزه تکمیلی بسیجیان کفایت از آموزش سربازی محسوب می‌شود و بسیجیان کلاس‌های تئوری و نظری را در مجموع یکصد و هشتاد و سه ساعت اعم از کلاس‌های تاکتیک سلاح و رزم انفرادی، مهارت تیراندازی و کلاس‌های سواد رسانه، تربیتی، فرهنگی و... با بهره‌گیری از اساتید مجرب فرا گرفتند.

وی با اشاره به این‌که آموزش ۳ روزه عملی این دوره هم اکنون در قرارگاه تاکتیکی سرادر محمدابراهیم شریفی "طرح شهید عزیزاللهی" در حال اجراست، تصریح کرد: بسیج تنها نیرویی است که می‌تواند در نبرد نامتقارن و دفاع موزائیکی نقش اصلی خود را به‌عنوان یک نیروی ذبده از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به درستی ایفا نماید.

نیکرو، ستون کشی در شب، برپایی چادر، کلاس‌های فرهنگی تربیتی، احداث سنگر نگهبانی، اصول پدافند غیرعامل، عملیات کمین و ضد کمین، راهپیمایی تاکتیکی شبانه، اجرای کمین و عملیات تاخت، میدان تیر عملی، اجرای پدافند تمرین آتش و حرکت در قالب گروه، جهت یابی و تخمین مسافت در شب، پدافند دور تا دور و پاکسازی منطقه رزمایش را بخشی دیگری از سلسله آموزش‌ها برای ارتقای توان رزم بسیجیان برشمرد.

گزارش | مهدی حسینی ـ علیرضا نمدی ـ مهدی جباری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار