کاروان لوازم خانگی بهزیستی اردبیل عازم منازل مددجویان شد

کاروان کالاهای اساسی بهزیستی اردبیل شامل ۲۰۰ قلم لوازم خانگی، برای رفاه حال مددجویان تحت پوشش، طی آئینی با حضور مسئولان استانی به منازل جامعه هدف در شهرستان‌های استان عازم شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۵۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

کاروان لوازم خانگی بهزیستی اردبیل عازم منازل مددجویان شد

به گزارش خبرنگار بسیج سید حامد عاملی استاندار اردبیل روز دوشنبه در آئین حرکت کاروان کالاهای اساسی برای اهدا به جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: هدف، سیاست و راهبرد دولت چهاردهم استمرار خدمات به مردم و حتی توسعه آن است و جامعه هدف بهزیستی نیز در این راستا بیشتر بهره مند خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شناختی که از دکتر پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران داریم، به طور یقین با همین سبک و سیاق مردمی و مردمداری پیش خواهد رفت.

عاملی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در استان اردبیل، گفت: خوشبختانه امروز در سطح استان اردبیل متقاضی پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی نداریم و حق پرستاری مددجویان بهزیستی و میزان کمک‌های موردی به جامعه هدف نیز افزایش یافته است.

 استاندار اردبیل با تاکید بر ضرورت تجلیل از خیّران حوزه بهزیستی تصریح کرد: آئین‌های تجلیل از انسان‌های نیکوکار در واقع ترویج فرهنگ قدرشناسی در جامعه است و باید افزایش یابد.

عاملی اظهار کرد: قدرشناسی از خیران و انسان‌های نیک اندیش، با ایجاد انگیزش در سایر افراد، برای هموار شدن مسیر رشد و ترقی استان نیز موثر است و امیدواریم فرهنگ قدرشناسی از ناحیه سایر دستگاه‌های دولتی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این آیین اظهار کرد: برای تامین و خرید ۲۰۰ قلم لوازم خانگی اساسی مورد نیاز جامعه هدف ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حامد رضایی گفت: طی یکسال گذشته ۱۵۷ میز خدمت برای بررسی رو در روی مشکلات مددجویان بهزیستی برگزار کرده بودیم و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در بخشی از آن میزها حضور یافته بود و تا امروز ۱۶ میلیارد ریال کمک موردی به حساب آن عده از جامعه هدف بهزیستی که مشکلات خود را در میزهای خدمت طرح کرده بودند، واریز شد.

وی ادامه داد: شعار سازمان بهزیستی در یکسال اخیر خدمت "نهضت حسینی و خدمت مردمی" بوده و در راستای عمل به این شعار در مدت یاد شده در استان اردبیل یک هزار و ۷۳۵ نفر با مدیرکل بهزیستی و یک هزار و ۹۹۲ نفر از جامعه هدف با معاونان و مدیران ستادی اداره کل بهزیستی برای گزارش مشکلات خود دیدار کرده اند.

وی افزود: علاوه بر اینها در یک سال فعالیت اخیر اداره کل بهزیستی استان اردبیل ۷۵۵ بار با حضور استاندار و برخی از مدیران استانی در منازل جامعه هدف بهزیستی حضور یافته و مشکلات آنها بررسی شده است.

در ادامه این آئین، قدرت حاج نوری و علی عبدالحسین زاده که به عنوان خیّر برای کاهش مشکلات مددجویان با اداره کل بهزیستی استان اردبیل همکاری می‌کنند، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش بسیج و بر اساس اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل، شمار پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش این اداره کل ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره است و ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار