خبرهای داغ:

تراکتورسازی ایران نمادی از ظرفیت های همکاری ایران و افغانستان

تبریز- طی مراسمی با حضور مقامات ایران و افغانستان میدان اصلی بلوار شهر هرات به نام تراکتورسازی به عنوان نماد صنعت ایران نام گذاری شد و کلنگ احداث این نامگذاری نیز به صورت نمادین و براساس آیین کشور افغانستان زده شد.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۹۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد صدیقی فر افزود: ایران بعداز انقلاب و 45 سال گذشته تحت شدیدترین تحریمها قرار داشت اما توانسته روی پای خود بایستند و تراکتورسازی نیز یکی از این توانمندی هاست

در این مراسم مقامات ارشد افغانستان نیز بر توسعه مراودات بین دو کشور تاکید و همچنین وجود تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان را در رفع کمبودها و موانع بخش کشاورزی این کشور غیر قابل انکار عنوان کردند.
این مقامات بر ظرفیت های ایجاد شده به تبع تراکتورسازی ایران در جای جای افغانستان اذعان داشته و تاکید کردند: طی سالهای گذشته کمبودها و مشکلات زیادی در کشاورزی افغانستان وجود داشت که امروز با ظرفیتهای ایجاد شده توسط ایران و حضور تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان شاهد حل این مشکلات و رونق کشاورزی افغانستان هستیم.
همزمان با این مراسم نمایشگاه دائمی تراکتورهای ایرانی در شهر هرات افتتاح و از 80 نفر از کشاورزان و دهقانان افغانستان که با استفاده از تراکتورهای تولیدی ایران، توسعه کشاورزی خود را محقق کرده بودند قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است در این مراسم از مقامات ایرانی سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در هرات و مدیران ارشد تراکتورسازی ایران و از طرف افغانستانی تعداد بسیاری از مقامات ارشد این کشورهمچون سخنگوي وزارت داخله این کشور، معين جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان، رئيس نمايندگي وزارت ارتباط خارجه درحوزه غرب افغانستان، معاون مقام ولايت هرات، شاروال شهر هرات، رئيس دفتروالي هرات، رئيس صنعت وتجارت هرات، رئيس اطلاعات فرهنگ هرات،معاونيت اتاق تجارت هرات،مسؤلين رياست زراعت وگمرك هرات، رياست عدليه وحقوق هرات ، معاونيت رياست اقتصاد هرات و ... حضور داشتند که حکایت از اهمیت تبادلات تراکتورهای تولید ایران با این کشور دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار