خبرهای داغ:
سهرابی بیدار خبر داد

بهره‌برداری از ۱۲۳ پروژه برق به مناسبت هفته دولت در همدان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۸۷
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
بهره‌برداری از ۱۲۳ پروژه برق به مناسبت هفته دولت در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی‌بیدار در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و آرزوی موفقیت برای دولت جدید اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد ترانسفورماتور‌های تأمین‌کننده برق استان ۱۹ هزار و ۵۶۰ دستگاه با ظرفیت ۲ هزار و ۴۹۴ مگاولت آمپر است، گفت: این شرکت به بیش از ۸۳۰ هزار مشترک در ۵ تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و سایر مصارف خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی خدمتگزاران برق، تمام مناطق شهری و یک هزار و ۷۴ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد: به مناسبت این ایام ۱۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

سهرابی‌بیدار افزود: در شهرستان همدان ۱۹ پروژه با اعتبار ۵۹۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال، در ملایر ۲۱ پروژه با اعتبار ۱ هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، در نهاوند ۹ پروژه با ۳۶۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال، در تویسرکان ۱۰ پروژه با ۵۸۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال و در شهرستان اسدآباد ۱۱ پروژه با ۲۷۵ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال افتتاح می‎‌شود.

به گفته وی ۱۱ پروژه با یک هزار و ۵۱۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال در بهار، ۱۱ پروژه با ۲۵۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال در کبودراهنگ، ۱۰ پروژه با ۴۸۶ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال در رزن، ۱۱ پروژه با ۳۲۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در فامنین و ۱۰ پروژه با ۱۶۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال در شهرستان درگزین به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه این پروژه‌ها در هفت حوزه مختلف است، گفت: در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری ۲۴ پروژه با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۸۹۱  میلیون ریال، در ایجاد قدرت مانور هشت پروژه با اعتبار ۱۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال و در پروژه‌های سرمایه‌ای پیک‌سایی نیز ۱۱ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در حوزه تعویض کنتور انجام می‌شود، تصریح کرد: در توسعه و احداث شبکه ۲۴ پروژه با اعتبار ۷۹۵ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال، در روشنایی معابر ۱۱ پروژه با اعتبار ۳۳۰ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال و در نصب انشعاب عادی ۱۲ پروژه با اعتبار ۲۶۴ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال است.

*بهره‌برداری از ۱۳۰۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون پروژه نیرورسانی

سهرابی‌بیدار یادآور شد: علاوه بر این پروژه‌ها در بخش نیرورسانی در واحد‌های اجرایی در سطح استان یک هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال هزینه شده است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: خادمان صنعت برق در استان همدان تمام همت خود را بکار گرفته‌اند تا ارتباطی مستمر و دوسویه را با مشترکین برق استان حفظ کرده و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، ضمن افزایش قابلیت اطمینان شبکه، برقی مطمئن و پایدار را برای مردم تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه برنامه ما در راستای برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی شده و اجرایی می‌شود و مهمترین هدف ما کسب رضایتمندی مردم است، از دیگر اهداف مهم این شرکت را توسعه پایدار شبکه الکتریکی برق استان همدان و تقویت زنجیره توزیع، توزیع انرژی الکتریکی در استان با ارزش افزوده بالا و کیفیت مطلوب و متناسب با نیاز مشتریان در همه نقاط استان، توسعه و توانمندسازی منابع انسانی با مدیریت مشارکتی بر مبنای کرامت انسانی و تعهد به کاهش تلفات انرژی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کمتر از ۱۰ درصد برشمرد.

وی وجود برنامه در راستای بهبود کیفیت برق، قابلیت اطمینان شبکه و کاهش مدت زمان خاموشی‌ها به میزان متوسط یک دقیقه به ازای هر مشترک در سال را از دیگر اهداف دانست و گفت: اعمال مدیریت مصرف برق با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف در راستای کاهش پیک، حفظ و صیانت از مشترکین، پیمانکاران و مشاوران، شهروندان و سایر ذینفعان در حوزه فعالیت شرکت، وجود برنامه برای بهبود سرانه آموزشی در شرکت با رویکرد اثربخشی آموزش‌ها و افزایش ضریب ایمنی تأسیسات در دست بهره‌برداری توزیع برق از اهداف این شرکت است.

سهرابی‌بیدار کاهش تصدی‌گری منطبق با سیاست‌ها و رویکرد‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر و برون‌سپاری ۱۰۰ درصد فعالیت‌های قابل واگذاری شرکت، وجود برنامه برای وصول مطالبات معوقه و تأمین منابع مالی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و عدم نیاز به مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات را نیز از هدف‌های شرکت عنوان کرد.

وی ابراز کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با برنامه‌ریزی در چهار محور اصلی از قبیل هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش و ارتقاء بهره‌وری و مشتری‌مداری به دنبال انجام مأموریت خود که توزیع برق به صورت مطمئن و پایدار و تأمین و عرضه برق با رویکرد اقتصادی در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه و رسیدن به چشم انداز در افق ۱۴۰۷ است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: چشم انداز ما در افق ۱۴۰۷ بکارگیری جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین و تکریم ارباب رجوع است تا بتوانیم جز ۳ شرکت برتر توزیع نیروی برق کشور در زمینه هوشمندسازی، مشتری‌مداری و ارتباط دو سویه با ذینفعان، منطبق با مأموریت این شرکت باشیم.

* کنترل‌پذیر شدن ۴۸۳ نقطه در اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه استان

وی با بیان اینکه ما با برنامه‌ریزی در راستای سیاست‌هی ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر موفقیت‌های بسیار خوبی و اقدامات زیربنایی مناسبی هم از نظر کمیتی و هم از نظر کیفیتی انجام داده و خواهیم داد، گفت: از جمله این اقدامات در بخش هوشمندسازی اصلاح تابلو‌های ۲۰ کیلوولت پست‌های زمینی ۲۱۵ نقطه کنترل‌پذیر در شهرستان همدان، کنترل‌پذیر شدن ۴۸۳ نقطه در اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه و رویت‌پذیری ۱۰۰ درصدی مشترکین دیماندی  وکنترل‌پذیری بخش قابل ملاحظه‌ای از مشترکین دیماندی است.

سهرابی‌بیدار عنوان کرد: در بخش افزایش قابلیت اطمینان شبکه نیز در دو بخش مکانیکی و بخش الکتریکی فعالیت داریم که در این راستا اقداماتی نظیر اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به میزان ۸۱۳ کیلومتر، تعویض و جابجایی پایه‌های در معبر و فرسوده ۵ هزار و ۳۰ اصله پایه و سایر اقدامات دیگر باعث شده که شبکه‌های توزیع برق استان یکی از پایدارترین شبکه‌ها در کشور محسوب شود که شاهد مثال آن عدم قطعی برق در زمستان سال گذشته با وجود شرایط جوی و باد و باران و به حداقل رسیدن ضعف ولتاژ بوده است.

وی ادامه داد: در بخش ارتقاء بهره‌وری نیز نصب پست هوایی به تعداد یک هزار و ۷۳۷ دستگاه، احداث شبکه ۲۰ کیلوولت فرسوده به میزان یک هزار و ۶۵۲ کیلومتر، احداث شبکه فشار متوسط برای تأمین برق متقاضیان به میزان ۳۴۹ کیلومتر و مدیریت دارایی فیزیکی بوده است که در این بخش سعی بر این شده که بخشی از کار‌ها به صورت مکان محور باشد که الزاما باید در محل حضور فیزیکی داشت مانند نظارت، قرائت و... تا کار انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بخش مشتری‌مداری نیز احداث شبکه فشار ضعیف برای تأمین برق متقاضیان جدید به میزن ۲۵۵ کیلومتر، نصب چراغ  به تعداد ۸ هزار و ۸۹۰ دستگاه و تعویض چراغ به تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۶ دستگاه  را داشتیم، گفت: تعویض چراغ‌های گازی با چراغ‌های LED به تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۸ دستگاه در سطح استان صورت گرفت.

وی افزود: همچنین با استفاده از تجهیزات نوین در بخش ۱۲۱ و خطوط  E۱ پاسخگوی ۲۹۰ مشترک به صورت همزمان هستیم و راه‌اندازی نرم‌افزار «برق من» که حضور فیزیکی متقاضیان و مشترکین را در ادارات برق کاهش داده است.

سهرابی‌بیدار از شاخصه‌های برقرسانی در استان همدان را داشتن سالانه ۲۹۷ روز آفتابی دانست که سهمی معادل ۱۱.۴ درصدی در تولید برق با بهره‌گیری از این انرژی پاک را میسر ساخته است و همدان را در زمره نقاط پیشرو کشور در احداث نیروگاه‌های خورشیدی قرار داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مهم تاکنون ۶ نیروگاه ۷ مگاواتی با سرمایه‌گذاری خارجی به ظرفیت ۴۶.۹ مگاوات، ۲ نیروگاه با سرمایه‌گذاری ایرانی به ظرفیت ۲ مگاوات در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: همچنین ۶۳ نیروگاه محدود به ظرفیت انشعاب با مجموع یک هزار و ۴۵۰ کیلووات، ۷۶۰ کیلووات در مراکز صنعتی و ۳۱۰ کیلووات در مراکز خدماتی و رفاهی و ۳۸۰ کیلووات در قالب منازل مسکونی نصب شده است.

وی یادآور شد: همچنین برای معرفی تکنولوژی فتوولتائیک و فرهنگ‌سازی و تشویق استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی پاک نیز ۴ نیروگاه خورشیدی برای مساجد با ظرفیت ۲۰ کیلووات، ۸ نیروگاه خورشیدی برای مدارس با ظرفیت ۸۰ کیلووات و ۲۵ کیلووات برای ساختمان ستادی شرکت انجام شده است.

* پیک بار استان همدان ۱۰۳۰ مگاوات است

سهرابی‌بیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بار استان در فصل تابستان، گفت: در حال حاضر پیک بار استان حدودیک هزار و ۳۰ مگاوات با احتساب مشترکین بزرگ برق منطقه‌ای باختر است که از این میزان سهم شرکت توزیع برق استان ۸۰۰ مگاوات است که سوم مرداد ماه امسال با ۸۳۰ مگاوات، بالاترین میزان پیک بار در استان رسید.

وی افزود: در ماه‌های گرم سال مصرف برق در بخش خانگی، عمومی و سایر مصارف بالا است که یک دوره چهار ماهه یعنی از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه اوج این گرما در ماه‌های تیر و مرداد صورت می‌گیرد ولی امسال از ابتدای تیر ماه شاهد گرمای شدید و مداومی بودیم که تاکنون بیش از ۵۰ روز وضعیت برق را در حال اشباع و حداکثر مصرف نگه داشته است که تلاش کردیم با برنامه‌های مدیریت مصرف این وضعیت را کنترل کنیم.

وی ابراز کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی برای تمام تعرفه‌ها تدبیر و عملیاتی شد از قبیل بخش کشاورزی که با کشاورزان تفاهمنامه امضا شد که در صورت عدم استفاده برق در ساعت اوج بار، هزینه‌های قبض برق مصرفی آنها در این ایام رایگان محاسبه می‌شود.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در بخش اداری نیز بر اساس مصوبه هیات دولت ادارات موظف هستند در ساعات کاری روزانه خود، ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند و در ساعات غیراداری این میزان با خاموشی سیستم‌های سرمایشی میزان کاهش به ۷۰ درصد برسد، گفت: در بخش خانگی در فصل گرم سال نحوه استفاده از وسایل سرمایشی حائز اهمیت است چراکه ۴۰ درصد مصرف برق خانگی به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

وی افزود: در راستای تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق؛ پویشی به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: سال گذشته همکاری خوبی از سوی مردم در صرفه‌جویی مصرف برق انجام شد که بر اساس آن پاداش صرفه‌جویی را دریافت کردند و امسال نیز این طرح در کنار پویش «باانرژی» برگزار می‌شود که تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک مشمول پاداش شده و مبلغ ۲۳ میلیارد تومان در قبوض آنها اعمال شده است.

وی عنوانکرد: علاوه بر رویه گذشته در کاهش هزینه برق و رایگان شدن قبوض خوش‌مصرفان، امسال جوایز نفیسی هم پیش‌بینی شده و برای این امر ۳۰۰ دستگاه خودرو و میلیارد‌ها تومان جوایز نقدی و غیرنقدی در سطح کشور در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار