خبرهای داغ:
در گوجان عنوان شد؛

دعا و مناجات فراهم کننده برکات معنوی دنیا و آخرت است

در آستانه سالروز رحلت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم پرفیض دعای نو مناجات در پایگاه مقاومت بسیج محدثه شهر گوجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۵۰۶
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه محدثه گوجان، به آثار معنوی دعای و مناجات با خدا اشاره کرد و گفت: بخشی از دعای ندبه شامل حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و آل او، حکمت برگزیده شدن انبیاء و اولیاء و مهمترین فراز زندگی هر یک از پیامبران اولوالعزم، ولایت امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و بیان قسمتی از فضایل آن حضرت، بی‌وفایی و شقاوتمندی دشمنان دین، استغاثه و اظهار شوق نسبت به آخرین بازمانده معصوم خاندان رسالت، درخواست تعجیل فرج و روی کار آمدن دولت حق، از بین رفتن باطل و محکم شدن پیوند با امام زمان ارواحنافداه است.

وی، در همین راستا اظهار کرد: از روز جمعه به عنوان روز بازگشت به خود یاد می‌شود روزی که انسان از تمام مشغله‌های روزمره فارغ شده و زمانی را برای خود قرار می‌دهد تا با عبادت بتواند جایگاه انسان متقی را بدست آورد، روزی که افراد به محاسبه راه و مسیر زندگی خود می‌پردازند و اصلاح در رفتار و کردار را در این روز مورد بررسی قرار می‌دهند.

فرمانده پایگاه محدثه گوجان، در پایان  به محتوای «دعای ندبه» اشاره و بیان کرد: خواندن «دعای ندبه» به عنوان یکی از دعا‌های روز جمعه در بسیاری از روایات سفارش شده و از جایگاه خاصی برخوردار است. دعای ندبه دعایی تاثیر گذار و یک متن عاشقانه است، یک منظومه عاشقی که چندین قسمت دارد. قسمت اول آیین نامه به خصوصیات خاص و انسان سازی اشاره دارد و ویژگی افراد متقی و منتظر را مطرح می‌کند که عبارتست از راضی بودن از خداوند و نیز سپاس گفتن پرودگار، زهد و بی رغبتی و بی تفاوتی نسبت به دنیا را ذکر می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار