برداشت گلابی در ۶٠٠ هکتار از باغات شهرستان خلخال

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: برداشت گلابی در ۶٠٠ هکتار از باغات شهرستان خلخال از نیمه شهریورماه تا نیمه مهرماه سال‌جاری انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۲۳۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
برداشت گلابی در ۶٠٠ هکتار از باغات شهرستان خلخال
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسن نورمحمدی ظهر امروز در جریان بازدید از باغات گلابی خلخال در منطقه ازناو خوجین اظهار کرد: بیش از چهارهزار تن گلابی از باغات خلخال برداشت می‌شود که امسال به‌خاطر خسارت تگرگ به باغات، شاهد کاهش ۵٠ درصدی محصولات هستیم.
وی افزود: محصولات تولیدی خلخال پس از برداشت علاوه بر شهرستان‌های استان، روانه بازارهای تهران و استان‌های هم‌جوار می‌شود.رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در صورت استقبال کشاورزان تسهیلات لازم برای سامانه ضد تگرگ آماده واگذاری است که متقاضیان می‌توانند جهت جلوگیری از خسارت در فصل بهار و شکوفه دهی درختان، از این سامانه استفاده کنند. نورمحمدی با اشاره به کیفیت محصول گلابی خلخال خاطرنشان کرد: آب‌وهوای خوب و ارتفاع خلخال از سطح دریا و استفاده از آب چشمه، مراقبت و استفاده از مشاوره‌های کارشناسان جهاد، موجب به بار نشستن این محصول خوب می‌شود.گفتنی است که امسال باتوجه‌به کشت سطح وسیعی از باغات، بیش از دو هزار تن محصول گلابی تولید می‌شود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار