روز شعر و ادب فارسی در خلخال گرامی داشته شد

سالروز درگذشت شاعر نامی و فقید کشورمان، استاد محمدحسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی با برگزاری برنامه‌های متنوعی در شهرستان خلخال گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۱۳۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

روز شعر و ادب فارسی در خلخال گرامی داشته شد

به گزارش بسیج، به‌مناسبت گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی مراسم عصر شعر هفته وحدت به همراه رونمایی از کتاب بررسی بیان در قصاید منتخب خاقانی نوشته فریده فتاحی و سید مهسا موذنی و همچنین کتاب آی باجاسی نوشته فاطمه میرزایی ترازوج به همراه آیین رونمایی از پوستر جشنواره استانی شعر ازناو با حضور جمعی از مسئولان خلخال، شاعران ، نویسندگان و ادبا در محل مجتمع گردشگری قصرهای چوبی منطقه نمونه گردشگری از ناو خلخال برگزار شد.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال با گرامیداشت ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و تبریک این روز به همه فارسی زبانان و دوستداران شعر وادب فارسی گفت: روز زبان و ادب فارسی یادآور میراث گرانبهای تاریخ و نیاکان ما بوده و در این روز و تمام روزهای سال ، شعر و ادب فارسی را ارج می‌نهیم.

شعر و ادب فارسی از عامل اصلی وحدت اقوام ایرانی است/ همایش تجلیل از مفاخر خلخال برگزار می‌شود

رویا کاظمی در ادامه تقویت شعر و ادب فارسی را از عوامل اصلی وحدت اقوام ایرانی ذکر کرد و با گرامیداشت یاد همه شعرایی که برای حفظ و ترویج شعر و ادب فارسی تلاش کرده‌اند، ادامه داد: اشعار و سروده‌های سخنوران زبان فارسی به‌ویژه استاد شهریار آئینه زلال روزگار و بخشی از حافظه تاریخی ما هستند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال به همراه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در آینده نزدیک همایش تجلیل از مفاخر خلخال را برگزار می‌کند که نام چندین شاعر پرآوازه شهرستان نیز در جمع این مفاخر دیده می‌شود.

قرائت شعر توسط استاد پاشا صمیمی از شعرای برجسته خلخال و همچنین شعرای این شهرستان آیین تجلیل است شعرا ادبا و مولفان کتاب خلخال از جمله برنامه‌های شاخص اجرا شده در این مراسم بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار