گیاه پزشک و کارآفرین نمونه بسیجی در گفت و گو با بسیج:

کشت زعفران در اتاق ۲۰ متری و آموزش آن به مددجویان

تبریز- گیاه پزشک و کارآفرین نمونه بسیجی اهل سراب گفت: کار کشت زعفران را از یک گلخانه کوچک ۲۰ متری از سال ۱۳۹۷ با ۵۰۰ کیلو پیاز زعفران آغاز کردم.
کد خبر: ۹۶۳۳۲۸۵
|
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

علی عیّاری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج افزود: مهندس گیاه پزشکی، متولد ۱۳۷۹ و ساکن سراب هستم که در زمینه پرورش گیاهان زینتی، پرورش قارچ و نیز پرورش زعفران گلخانه ای فعالیت دارم.

وی ادامه داد: بنده چون تحصیلاتم در این حوره بوده و علاقه زیادی هم به آن داشتم وارد عرصه شدم که یکی از عرصه ها پرورش زعفران است.

 عیّاری شده اضافه کرد: در شهرستان سراب به صورت گلخانه ای کشت می کنم و مجموعه گلخانه ای هستیم که می توان در این خصوص به گلخانه های بهرستی و مددجوبان و خانه مسالمدان نیز اشاره کرد.

کشت زعفران در اتاق ۲۰ متری و آموزش آن به مددجویان

وی با بیان اینکه کارش را از یک گلخانه کوچک ۲۰ متری در سال ۱۳۹۷ با 500 کیلو پیاز زعفران آغاز کرده، اظهار کرد: تا به حال حدود100  کار آمور داشته ام که حدود ۵۰ نفر از اعضای بهزیستی، مادران سرپرست خانواده، معلولین و سالمندان بودند.

 عیّاری با اشاره به اینکه به عنوان کارافرین نمونه شناخته  شده، گفت: تلاش دارم سطح کشت توسعه و  تعداد کارآموزان افزایش یابد و در آینده نزدیک فناوری بسته بندی را بتوانیم در این راستا داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار