خبرهای داغ:
نصیری - محمدی

همایش منطقه‌ای «نسیم مهر» در اصفهان برگزار می شود

همایش‌«نسیم مهر» جهت حمایت از خانواده‌های زندانیان به صورت منطقه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۸۰۶۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، رمضانعلی امیری مدیرکل زندان های استان اصفهان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بزرگ خیرین با عنوان «نسیم مهر» جهت حمایت از خانواده زندانیان در اصفهان، اظهار کرد: مهمترین هدف برگزاری این همایش معرفی جایگاه خیرین است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان اصفهان خیریه‌های بسیاری برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها فعال هستند، ادامه داد:برگزاری این همایش در راستای ابلاغ سازمان زندان‌های کشور مبنی بر حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در چهار استان کشور در دستور کار اداره کل زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفته است.

مدیرکل زندان های استان اصفهان با اشاره به اینکه در این همایش رضایت تعدادی از شکات از زندانیان اعلام می شود، بیان کرد:نامگذاری روزی به نام حمایت از خانواده زندانیان در تقویم رسمی کشور یکی از اقدامات سازمان زندان‌ها در توجه و رسیدگی به خانواده زندانیان است.

دو هزار خانواده زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان استان هستند

وی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از خانواده‌های زندانیان و تغییر نگرش و فرهنگ جامعه به زندانی و خانواده از جمله اهداف این انجمن است، عنوان کرد: هم اکنون حدود دو هزار خانواده زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان استان هستند.

امیری بهبود معیشت، اشتغال و امور فرهنگی افراد زیرپوشش را از برنامه‌های این انجمن عنوان کرد و گفت: سال گذشته با قراردادی که با شهرداری‌های پانزده‌گانه اصفهان منعقد شد، 31 هزار نفر زندانی روزانه در اصفهان مشغول به کار شدند.

وی افزود: با احتساب حقوق و دستمزد، سال گذشته یک میلیارد تومان به زندانی و خانواده‌های آن‌ها مستمری داده شد.

مدیرکل زندان های استان اصفهان یادآور شد: حدود 19 هزار نفر زندانی دوران محکومیت خود را زندان‌های استان سپری می کنند که دو درصد از آن‌ها زن هستند.

وی اضافه کرد: 98 درصد زندانیان استان اصفهان مرد هستند و 57 درصد آن‌ها متأهل و از بابت سرپرستی خانواده و تأمین مخارج و مایحتاج زندانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

امیری معرفی خانواده زندانیان موفق در امور مختلف، تشویق فرزندان زندانیان، قدردانی از خیرین حامی زندانیان را از جمله برنامه‌های همایش نسیم مهر برشمرد.

وی در ادامه گفت: ۷۰ درصد از تمام زندانیان استان در مراکز ماندگار هستند و خانواده‌های آن‌ها نیاز به حمایت ویژه دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان، عنوان کرد: خانواده ۱۵ هزار زندانی موجود در زندان‌های استان اصفهان چشم انتظار مشارکت مردمی در راستای حمایت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت هزینه‌‌های نگهداری و بهداشت و درمان و دیگر مسائل پشتیبانی زندانیان را پرداخت می‌کند، افزود: باید توجه داشت که دولت توان پشتیبانی از خانواده زندانیان را ندارد و در این راستا مشارکت اجتماعی و خیرین باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.

رتبه نخست استان اصفهان در حمایت از خانواده‌های زندانیان

امیری با اشاره به حمایت‌های قابل توجه خیرین استان اصفهان از خانواده زندانیان، ابراز کرد: در این راستا استان اصفهان رتبه نخست حمایت از خانواده زندانیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه همایش خیرین در «نسیم مهر» به منظور فرهنگسازی در حوزه حمایت از خانواده زندانیان در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در این راستا این همایش در ۴ استان فعال کشور از جمله اصفهان، مازندران، سیستان و بلوچستان و کردستان برگزار می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه ۸ استان همجوار استان اصفهان نیز در همایش بزرگ خیرین در نسیم مهر مهمان اصفهان خواهند بود، بیان کرد: این همایش با دعوت از یک هزار مهمان از جمله رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان و دیگر مسئولان استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ وکیل پایه یک دادگستری با عنایت کانون وکلای استان اصفهان به صورت رایگان تمام فعالیت‌های وکالتی برای زندانیان نیازمند استان را انجام می‌دهند، افزود: از این رو از همکاری تمام ارگان‌ها برای حمایت از زندانیان قدردانی می‌کنیم.

گفتنی است دوم خرداد امسالهمایش بزرگ خیرین بصورت منطقه‌ای با عنوان 'نسیم مهر' در اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ 63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار