خبرهای داغ:
ژاپني مسلمان شده:

شرکت در دسته های عزاداری به من آرامش می دهد

خبرگزاري بسيج: ژاپني مسلمان شده در حاشیه آئين هاي عزاداری سراب، گفت: من با شرکت در دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی، احساس آرامش و پاکی می کنم.
کد خبر: ۸۵۸۶۳۲۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

رضا ناکانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، علت حضور در ايران را در اين روزها، آشنايي با نحوه عزاداري مردم براي امام حسين(ع) دانست.

وي كه دو سال پيش از دين بودايي به اسلام و مذهب تشيع روي آورده است، رفتار و نحوه برخورد ایرانیان و روح معنوی موجود در شیعیان را عامل اصلی مشرف شدن به دین اسلام عنوان کرد.

ناكانه با بيان اينكه براي نخستين بار است در عزاداري هاي ماه محرم شركت مي كند، افزود: مذهب مردم سراب خیلی عمیق و تاثیرگذار است.

وي با تاكيد به اينكه علاقه زيادي به امام حسين(ع) پيدا كرده، سيدالشهدا را بزرگترين شهيد تاريخ خواند كه پيامش براي دنيا، آزاد زندگي كردن بود.


اين ژاپني تازه مسلمان شده با اشاره به عکس العمل خانواده و همکاران خود در مقابل مسلمان شدن وي، اظهار داشت: دو سال پیش از ایران و از طرف حوزه علمیه آستارا، تابلو فرشی که مزین به آیات الهی بود هدیه گرفتم و با خود به ژاپن بردم که اتفاقا بنا به اظهارات اعضای خانواده‌ام خیلی برای آن‌ها خوش یمن بوده و به همين علت در روزهایی که به مشکلی برخورد می‌کنند در مقابل آن ايستاده و از خدا طلب کمک مي كنند.


آتسوشی ناکانه ديروز و رضا ناكانه امروز، ساکن توکیو و مهندس شبکه های ابر رایانه کامپیوتری و تاجر است كه در مدت هشت سال رفت و آمد با یک تاجر آستارایی، با فرهنگ و سنن اسلامی ایرانی آشنا شد که در آخرین سفر خود با گرفتن پاسخ سوالات و ارضای فکری و روحی از سوي روحانیون حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آستارا، به دین مقدس اسلام و مذهب تشیع مشرف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار