خبرهای داغ:
دادستان ارومیه:

محاکمه الکترونیک روش مناسبی برای تحقق عدالت است

دادستان ارومیه گفت: محاکمه الکترونیک یک روش مناسب و ارزشمند برای تحقق عدالت به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۰۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

مصطفی حبیبی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: محاکمه الکترونیکی از دستاوردهای بسیار ارزشمند است، که می‌تواند در نظام قضایی کشور تاثیرات خوبی داشته باشد و روش مناسبی برای تحقق عدالت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هرچند محاکمه الکترونیکی مزایای فراوانی دارد، لکن تشخیص الکترونیکی یا حضوری بودن رسیدگی در هر محکمه با قاضی آن شعبه است، چرا که امکان دارد قاضی پرونده حسب قانون و یا حسب تشخیص مصلحت، نتواند محاکمه الکترونیکی برگزار کند و شاید هم این نوع محاکمه با موضوع و محتوا و روند پرونده منافات داشته باشد و قاضی محاکمه را حضوری برگزار کند.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه افزود: از مزیت‌های محاکمه الکترونیک صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها و امنیت بالای زندانیان هست، چرا که دیگر نیازی به اعزام همه روزه تعدادی زندانی جهت محاکمه نیست و به صورت الکترونیک کارها انجام خواهد شد و همه موارد فوق بیانگر این موضوع است که محاکمه الکترونیکی روش مناسبی برای تحقق عدالت است.

حبیبی در پایان صحبت‌های خود شرط موفقیت در امر محاکمه الکترونیک را تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در محاکم و زندان‌ها و همکاری موثر اجرا کنندگان محاکمه الکترونیک دانست.

وی با تاکید بر اینکه، باید هماهنگی‌های لازم نسبت به تامین امکانات و لوازم مورد نیاز به عمل آید، افزود: برای راه اندازی سیستم محاکمه الکترونیک باید همت کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه افزود: محاکمه الکترونیک اکنون در برخی استان‌های کشور راه اندازی شده و نتایج خوبی هم حاصل شده است و ما می توانیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم محاکمه الکترونیک، در اجرای این سیستم در داخل استان موفق عمل کنیم و مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار