در جمع اصحاب رسانه عنوان شد:

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با 60برنامه در سپاه قمربنی هاشم(ع)

سردار اکبری گفت: بیش از 60 عنوان برنامه در رده های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۹۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس به تشریح دلایل تحمیل جنگ 8ساله با محوریت صدام و رژیم بعثت عراق و پشتیبانی استکبار جهانی پرداخت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری افزود: دشمنان، بحران ها و فتنه های متعددی را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کردند، اما با رهبری امام راحل موفق نشدند؛ لذا حمله خارجی به مرزهای ما را با بهانه اختلافات دیرینه مرزی شروع نمودند و صدام و رژیم بعثی عراق را وادار به شروع جنگ کردند.

وی ادامه داد: تحرکات متعددی از اواخر سال 58 در مرزهای ما بود که تلفاتی هم وارد شد و قبل از شروع رسمی جنگ در 31 شهریور 59، حدود یکهزار نفر از مرزبانان ما به شهادت رسیدند؛ اما بنی صدر که رئیس جمهور وقت بود، گزارشات رسیده را رزمایش و مانور می دانست؛ تا زمانی که به صورت رسمی از هوا و زمین و دریا به کشور ما حمله شد و نقاط بسیاری از کشور به تصرف دشمن درآمد.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم ما با دست خالی مقابل دشمن متجاوز ایستادند و در خرمشهر بیش از 100 روز مقاومت کردند.

وی به کارشکنی های بنی صدر در یاری رساندن به مردم و رزمندگان اشاره کرد و با بیان اینکه دادن زمین برای گرفتن زمان استراتژی وی در آن زمان بود، افزود: مقاومت مردم رؤیای تصرف سه روزه خوزستان و یک هفته ای تهران توسط صدام و رژیم بعث را با شکست مواجه کرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با عزل بنی صدر شاهد تحول در مناطق نبرد هشت سال دفاع مقدس بودیم، که بامشارکت ارتش، سپاه، بسیج و عشایر ، بسیاری از نقاط اشغالی کشورمان از تصرف رژیم بعثی عراق آزاد شد، در حالی که استکبار جهانی و در یک کلام تمام  کشورهای دنیا  از صدام همراه بود.

وی تنها کشور حامی ایران در دوران دفاع مقدس را سوریه دانست که آن هم به خاطر فاصله مرزی امکان پشتیبانی آنچنانی نداشت و افزود: سازمان رزم لشگرها، تیپ ها و گردانها و یگان های تخصصی سپاه نیز در دوران جنگ با تجهیزات غنیمت گرفته شده از ارتش بعثی صدام شکل گرفت .

سردار اکبری، وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و محو آثار رژیم بعث عراق و صدام را دلیلی بر پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و با اشاره به برخی دستاوردهای این دوران،  تصریح کرد: به مصداق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، شکسته شدن ابهت شرق و غرب در دفاع مقدس و صدور انقلاب به تمام دنیا از برکات و دستاودرهای هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، رساندن پیام انقلاب به دنیا، بیمه شدن اسلام و کشور و انقلاب، رسیدن به قدرت بازدارندگی و توانمندی های دفاعی را از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برشمرد و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به اقتداری رسیده که هیچ قدرت و د شمنی توان اینکه همچون دوران جنگ به مرزهای ما نگاه چپ بیندازد یا تهدیدی کند، را ندارد.

سردار اکبری، گفت: ما در جنگ مدیریت ولایی و معنوی را به رخ تمام جهان کشیدیم؛ زیرا رزمندگان ما در دفاع مقدس هم تهدید و هم تحریم را باور کردند و امروز مردم ما مطمئن باشند که نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و بسیج در آمادگی کامل هستند.

وی، افزود: شرایط سخت دفاع مقدس و اینکه بر فرزندان روح الله در دوران جنگ چه گذشت؟ باید به نسل جوان انتقال داده شود، تا بدانند اینکه کوچه های ما مزین به نام و تمثال شهداست برای این است که چراغ راهی برای نشان دادن گذشته و مسیر آینده انقلاب هستند.

این مقام ارشد نظامی، برنامه های سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در هفته دفاع مقدس را بیش از 60 عنوان برشمرد که از 31 شهریور به مدت یک هفته در رده های مختلف سپاه و بسیج استان برگزار می شود.

سردار اکبری گفت: امسال نمایش اقتدار نیروهای مسلح که هرساله در روز 31 شهریور برگزار می شد، به خاطر شرایط کرونایی به صورت خودرویی برگزار می گردد و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، کمک های مؤمنانه مردم خیر استان نیز در سراسر استان چهارمحال و بختیاری همراه با رژه خودرویی اجرا می شود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان از طریق ویدئو کنفرانس، بازروایی عملیات کربلای 5 و والفجر 8 توسط فرماندهان دفاع مقدس ، افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل موزه دفاع مقدس و بهره برداری از بخش اول این موزه، تجلیل از آزادگان، رزمندگان و خانواده معظم شهدای مدافع حرم و خانواده معظم دو و سه شهید، تجلیل از 7 رزمنده موفق دوران دفاع مقدس در عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ،تهیه ماکت عملیات کربلای 5و والفجر 8 در مکان نمایشگاه، تجلیل از 7 فرزند شهید موفق و نخبه در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برگزاری مسابقه با عنوان (این رزمنده کیست) و مصاحبه با رزمنده، رونمایی از 7 کتاب دفاع مقدس و تجلیل از نویسنده ، پخش فیلم مستند 7 سردار شهید دوران دفاع مقدس و پخش مستند با عنوان (به آن قاب سوگند تولیدتوسط استان ) توسط سیمای استانی و ملی را از مهم ترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی افزود:  سرکشی از رزمندگان و خانواده های معظم شهدای استان،          اعزام راویان دفاع مقدس در هیاتهای مذهبی مدارس و دانشگاهها و بازگویی خاطرات دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اجرای مسابقات قرآنی ، فرهنگی و کتابخوانی توسط فرهنگی خانواده های سپاه، فراخوانی و انتشار گسترده آثار و همچنین ایجاد کمپین های موضوعی در فضای مجازی، قرائت چهل هزار زیارت عاشورا و ختم صلوات جهت شفا و سلامتی بیماران  توسط فرهنگی خانواده ها،      اجرای برنامه های خاطره گویی در گلزار شهدای سراسر استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در سراسر استان، رونمایی از تمثال شهدا، تجلیل از 40پزشک بسیجی  فعال جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا، آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد سراسر استان، رونمایی از تمبر یادبود چهل سالگی دفاع مقدس  برگزاری شب شعر  و خاطره گویی،   افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی،  برگزاری اردوهای جهادی در سراسر استان ، اهداء لوازم التحریر به دانش آموزان کم بضاعت به نیابت از شهدا، اعزام تیم های تخصصی پزشکی بهداشتی درمانی شهید رهنمون به مناطق محروم، برنامه زنده تلویزیونی بمدت 7شب در محل نمایشگاه دفاع مقدس از دیگر برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار