مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

کربلا مرز جدایی حق از باطل بود/ جریان نهضت عاشورا با حرکت امام حسین(ع) در جهان

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: کربلا مرز جدایی حق از باطل بود و امام حسین(ع) با حضور خود و ایجاد نهضت حماسه عاشورا بین طیف خاصی از جامعه مرزبندی ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۹۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و رزمایش ملی کرونا در سپاه پاسداران اظهار داشت: مهمترین آداب ماه محرم و مجلس عزای امام حسین(ع) توجه بیشتر به حضور ایشان است. مساله مهمی که در مراسم عزاداری حسینی و واقعه روز عاشورا کمتر به آن توجه می‌شود فلسفه جداسازی حق از باطل است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین بیان کرد: عاشورا در افراد خلاصه نمی‌شود. اگر بخواهیم صرفا بر مصائب و شهادت مظلومانه امام حسین گریه کنیم، اما مسیرمان را مسیر حسینی قرار ندهیم، کار چندانی انجام نداده ایم تا زمانی که بتوانیم مسیر زندگی خودمان را در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دهیم.

این مسئول افزود: کربلا مرز جدایی حق از باطل بود و امام حسین با حضور خود و ایجاد نهضت حماسه عاشورا بین طیف خاصی از جامعه مرزبندی ایجاد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: طیف اول، جوامعی هستند که تا قیامت گرفتار لعن و نفرین محبین اهل بیت علیهم السلام قرار می‌گیرند و طیف دوم شامل جامعه عاشورایی، ولائی ،حسینی و محبین و دوست داران اهل بیت می‌باشند. 

حجت الاسلام شجاعی مهر اذعان کرد: مهم این است که بدانیم در کجای این مسیر قرار داریم و حضور در مجالس عزای حسینی مسیر و جایگاه ما را در این مکتب روشن می‌سازد که امام حسین حضور دارد و ما باید حضور جسمانی ایشان را در وجود خود درک کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت: اگر به این جایگاه برسیم که امام حسین در این مجالس عزاداری شاهد و ناظر بر اعمال ما است بر اعمال ما در حوزه مراقبت از گناه و تزکیه نفس بسیار تاثیرگذار است.

به گفته وی؛ هدف ما از احیاء مجلس عزاداری امام حسین مشخص کردن مسیر خود با مسیر امام زمان(عج) است. به جای اینکه بگوئیم ای کاش آن زمان بودیم و در رکاب حضرت بودیم.اکنون عرصه عاشورا است و ما باید در مسیر مولایمان حضرت ولی عصر عج قدم برداریم.

حجت الاسلام شجاعی مهر تصریح کرد: ما باید تا قیام قیامت خود را در زمره سپاه امام حسین قرار دهیم و ملازمت دائمی تا عصر ظهور داشته باشیم. اگر با ولایت و ارزش‌های امام زاویه فکری و عقیدتی پیدا کنیم، ما به عنوان یک شیعه موظفیم تمام زوایای آشکار و پنهان واقعه عاشورا را بررسی کنیم و بدانیم چه تفکری باعث ترک حج و عزیمت محفل به محفل به کربلا توسط امام حسین ع شده است.
 
این مسئول خاطرشان کرد: لذا امام حسین خط، محور، هدف و ارزشهایی را مشخص کرده اند و آن را مسیر عاشورایی شدن معرفی کردند.حال ما باید این ارزشها را دنبال کنیم.اولین آن نماز است.عاشورا با نماز جماعت شروع شد و با نماز جماعت  تمام شد.

به گفته وی؛ در نماز اول حر با حدود ۲۰۰ نفر ازسربازان خود به امام اقتدا کرد و در نماز دوم ۳۶ نفر فدای امام حسین شدند. این نماز، نماز خوف بود.هدف امام حسین ع در ورودش به کربلا تا لحظه شهادت فریضه اول وقت بود.

حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: در حوزه رعایت حقوق دیگران، عاشورا عرصه خلوص و پاکی است.حدود ۱۴۰۰ نفر همراه امام بودند که شب عاشورا همه به بهانه قرض و خانواده و مسائل دنیایی رفتند و برخی هم خود امام اجازه مرخصی دادند.

این مسئول افزود: در این میدان هیچ کس نباید حقی از کسی به گردن داشته باشد یا بدهکار باشد. حسینی شدن، خالص شدن است. یعنی در عرصه کار و زندگی شخصی و اجتماعی، اقتصادی و دیگر عرصه ها خصوصا حق الناس و حقوق معنوی حقی از کسی ضایع نکنیم.بدهکاری، پاک نبودن، گناهکار بودن در درگاه الهی در مسیر نهضت حسینی جایگاهی ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین اذعان کرد: عاشورا عرصه پاکی و خلوص است.طبق این قاعده برخی ها صبح عاشورا رفتند.کسانی بودند که پشت امام نماز می‌خواندند ولی صبح عاشورا بعد نماز رفتند.

به گفته وی؛ یکی از مهمترین مسائل همراهی و اطاعت از امام و ولایت است.برخی از خیمه دشمن دل کنده و به امام پناه می‌برند و در مقابل برخی از صف امام جدا شدند و به شهرهایشان برگشتند.چه مقدار همراه امام می توانیم باشیم. آیا فقط در حد شعار یا حرف است یا در عمل هم انجام می‌شود؟

این مقام مسئول افزود: در عرصه های سخت مثل دفاع از حرم و کرونا در وضعیت کنونی می‌شود عاشورایی و حسینی رفتار کرد و عاشورایی ماند.ماندن در این عرصه سخت است و حفظ آن به این آسانی نیست.

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت : عرصه ولایتمداری، عرصه حقوق دیگران، اخلاص از ضوابط سخت عاشور است. سخت است که انسان از نفس خود بگذرد. عرصه جهاد امام حسین، عرصه جهاد نفس و مال است.باید هوشیار باشیم کسی که در مجلس امام حسین می‌رود آگاه باشد که امام حسین ع در آن مجلس حضور دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: این مهم است که بتوانیم در محضر امام حسین(ع) سرمان را بالا نگه داریم و خود را شیعه ایشان بدانیم و امام ما را بپذیرد. مراقبت وقتی حاصل میشود که ما در مجلس امام بتوانیم ایشان را ملاقات و درک کنیم.

حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان خاطر نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران، کارخانه انسان سازی است. موتور محرک این کارخانه دست سربازان نهضت عاشوراست و ما پاسداران این عرصه موظفیم این موتور محرک را روشن نگه داریم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار