قرارگاه عملیاتی - مردمی شهید سلیمانی(مبارزه با ویروس کرونا)

امیدواریم به برکت خون امام‌حسین(ع) بیماری کرونا ریشه کن شود

در پیک پنجم بیماری کرونا هستیم که شدیدترین پیک کشور و شهر مشهد بوده و آمار پذیرش شدگان بالاست.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۴۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ سرهنگ دکتر محمد پردل ریاست بیمارستان ثامن الائمه ناجا گفت:یک سال و نیم است که همه دنیا درگیر این ویروس شده و ابعاد مختلف زندگی افراد، اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... را تحت تاثیر خود قرار داده و مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

دکتر پردل افزود:با شیوع ویروس کرونا، این بیمارستان پذیرش بیماران کرونایی را آغاز نمود و از ابتدا اورژانس تنفسی و بخش قرنطینه را ایجاد کردیم تا مجزا از سایر فضاهای مجموعه باشد.

ریاست بیمارستان ثامن ادامه داد:اولویت اول بیمارستان پشتیبانی از ماموریت‌های انتظامی در شمال شرق کشور است ولی با توجه به نیاز جامعه و سلسله مراتب فرماندهی، بخصوص دستور فرمانده معظم کل قوا، در حوزه درمان کرونا نیز ورود کردیم.   تعداد بسیار بالایی از افراد کرونایی تاکنون در این مرکز پذیرش و درمان شده‌اند و خوشبختانه درصد بالایی از بیماران با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

محمد پردل در ادامه اضافه کرد:در پیک پنجم بیماری کرونا هستیم که شدیدترین پیک کشور و شهر مشهد بوده و آمار پذیرش شدگان بالاست.   حال عمومی بیماران در این پیک وخیم‌تر و سن درگیری کاهش پیدا کرده است و از سوی دیگر قدرت و سرعت سرایت نیز شدت بیشتری دارد.   خوشبختانه طی ۲ روز اخیر بار مراجعه بیماران کمتر شده ولی همچنان تغییرات محسوس و ملموس نیست.

پردل در ادامه گفت:همچنان آمادگی داریم‌ که نسبت به پذیرش و درمان شهروندان عزیز مشهدی و همکاران نظامی و خانواده‌های ایشان که گرفتار ویروس کرونا شده‌اند، اقدام کنیم.

سرهنگ دکتر محمد پردل در انتها گفت:روزهای اخیر در تامین دارو و سرم مشکل داشتیم که خوشبختانه با کمک دانشگاه علوم پزشکی این مشکل مرتفع شد و  مرکز سرم تراپی در کنار بیمارستان به ظرفیت ۳۰ تخت ایجاد شده که بالغ بر ۶۰۰ تزریق در روز در این مرکز انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها