امام جمعه شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با «بسیج»

ماهیت و ویژگی انقلاب اسلامی الهی بودن آن است

زنجان _ امام جمعه شهرستان خرمدره، گفت :انقلاب اسلامی به معنای واقعی الهی است و بر اساس تئوری الهی و نیازهای دنیوی و اخروی شکل گرفته است و تفاوت آن با انقلاب های دیگر نیز در همین خصوص می باشد.
کد خبر: ۹۴۱۳۳۱۴
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

حجت الاسلام حسین‌علی زاهدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهداء و امام خمینی(ره)، اظهار داشت :برخلاف انقلاب کشورهای دیگر که مبتنی بر تئوری های متزلزل هستند که نتوانستند در بطن جامعه نفوذ پیدا کنند، انقلاب اسلامی ایران با تئوری و فلسفه ای که داشت توانست به پایداری و ثبات رسیده و مردمی شود. 

 

ماهیت و ویژگی انقلاب اسلامی الهی بودن آن است

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای تئوری، نظریه و همچنین پایه های معرفتی و چارچوب بصری علمی بود ، تصریح کرد :فرهنگ مبتدی برآمده از خود جامعه بود یعنی مردم به صورت خودجوش در صحنه حضور داشتند. 

حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه خاطرنشان کرد :ملت ایران خود نسبت به ظلم ستیزی، کمک به محرومان، دادخواهی و….. احساس مسئولیت می کردند و این شاخص ها فقط به فرمان امام خمینی (ره) شکل نگرفته بود بلکه مردم با فکر و درایت خود برای پیروزی انقلاب اسلامی وارد میدان شدند و همین امر موجب تداوم و ثبات انقلاب اسلامی در ایران شد. 

وی با بیان اینکه اعتقادات انقلابی مربوط به شخص و یا گروه خاصی نبود، بیان کرد :این انقلاب به پشتوانه مردم و حضور مستمر آنها به پیروزی و عظمت رسیده است. 

امام جمعه شهرستان خرمدره با تاکید بر اینکه ویژگی مهم انقلاب اسلامی فرایندی بودن آن است، بیان داشت :انقلاب اسلامی به معنای واقعی الهی و انقلابی است و بر اساس تئوری الهی و نیازهای دنیوی و اخروی شکل گرفته است و تفاوت آن با انقلاب های دیگر نیز در همین خصوص می باشد. 

این مسئول تاکید کرد :جمهوری اسلامی نظام سیاسی مبتنی بر آرمان‌های الهی و مردمی است که در راه تحقق هدف صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر دشمن ایستادگی می کند. 

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه سیاست و راه امام (ره) بر مبنای عمل به وظیفه شرعی، تکلیف الهی استوار بود، افزود : با توجه به اینکه انگیزه قیام نه برای منافع شخصی یا امیال نفسانی بلکه برای رضای خداوند بود و به همین دلیل وحدت جمعی را مهم می‌دانست. 

وی با اشاره به تهدیدات دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، گفت: امروز خطرناک ترین تهدید از جانب افرادی است که در قدرتند و ادعای ولایی دارند ولی به دنبال ایجاد تفرقه هستند. 

حجت الاسلام زاهدی پور در پایان با اشاره به دیگر آسیب انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد :عدم ارتباط تنگاتنگ میان مسئولین و مردم و مردمی نبودن برخی از مسئولین نمونه ای از آسیب های انقلاب اسلامی می باشد که میبایست رفع شود. 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار