نخستین سوئیت ویژه زوج‌های سالمند استان مرکزی در اراک افتتاح شد

نخستین سوئیت ویژه زوج‌های سالمند استان مرکزی در مرکز نگهداری سالمندان روستای ابراهیم آباد اراک همزمان با هفته سالمند افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۵۹۰
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عبدالکریم یادگاری معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی گفت: امروز نخستین سوئیت ویژه زوج‌های سالمند استان مرکزی در مرکز نگهداری سالمندان روستای ابراهیم آباد اراک همزمان با هفته سالمند افتتاح شد و این سوئیت با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار با ظرفیت ۳۰ نفر به وسعت ۴۰۰ مترمربع با کمک خیران ساخته شده است.

یادگاری اظهار کرد: حضور افراد سالمند در خانواده موجب خیر و برکت است و زندگی صنعتی و ماشینی موجب شده تا برخی فرزندان به سبب سبک زندگی، والدین خود را به مراکز نگهداری بسپارند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت سالمند در کاهش مشکلات خانوادگی و اجتماعی استفاده شود، در گذشته در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلاف بین زوج‌ها از کمک ریش سفیدان استفاده می شد و رفتن به محاکم قضایی در مراحل آخر بود اما اکنون به سبب نبود سالمندان در بین خانواده ها، پرونده های قضایی خانوادگی افزایش یافته است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: افزایش و توسعه مراکز نگهداری سالمندان از سیاست های حمایتی سازمان بهزیستی نیست اما تغییر سبک زندگی استفاده از این مراکز را اجتناب ناپذیر کرده است و والدینی که فرزند ندارند یا شرایط نگهداری از پدر و مادر خود را ندارند به ناچار مجبور هستند والدین خود را به این مراکز بسپارند.

یادگاری با اشاره به اینکه سالمند شدن جمعیت در ایران، جامعه را تهدید می کند و در اهمیت این مهم مقام معظم رهبری سیاست جمعیتی را ابلاغ و مشوق هایی برای این مهم دولت اندیشیده است بیان کرد: اکنون استان مرکزی بعد از گیلان و مازندران جایگاه سوم استان سالمند کشور را دارد و در استان مرکزی به ترتیب تفرش، آشتیان و فراهان جمعیت سالمند بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۶ هزار سالمند در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۸ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار