خبرهای داغ:

کودکان سرمایه‌ای عظیم اجتماعی و محور توسعه همه جانبه در جامعه‌اند

تبریز- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌ها هفته ملی کودک، کودکان مهمترین محور توسعه همه جانبه کشور به ویژه عرصه‌های فرهنگی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۶۱۰۹۸
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی بینش با اشاره به اهمیت و جایگاه کودکان به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد: توجه به نیازهای فرهنگی کودکان و ارائه خدمات فرهنگی متناسب با ذائقه و نیازهای روحی آنان تاثیر بسیاری در حفظ و ارتقای فکری و بهره‌وری این سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد تخصصی فعالیت‌های فرهنگی کودکان بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی‌های انجام شده در طول سال برنامه‌های متنوع و متعددی را با هدف ارتقای فکری، معرفی استعدادهای خلاق و تبیین مفاهیم تربیتی برای پرورش نسلی خلاق، خودباور و معتقد به باورهای دینی برگزار می‌کند تاکید کرد: هفته ملی کودک در حقیقت ویترینی از تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های است که در طول سال در موضوعات فرهنگی هنری برای کودکان برگزار می‌شود.

بینش اضافه کرد: هفته ملی کودک فرصتی بسیار مناسب برای افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان و تعامل و همفکری با متولیان و متخصصان تربیتی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات فرهنگی به کودکان است.

وی تجلیل از کودکان نخبه و خلاق استان در عرصه‌های فرهنگی هنری ادبی، تجلیل از فعالان حوزه کودک و برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های هنری کودکان و برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه والدین در موضوعات مربوط به کودکان و فضای مجازی، رسانه، بهداشت روانی، باورهای دینی، محیط زیست و میراث فرهنگی را از جمله برنامه‌های این مناسبت اعلام کرد.

بینش برگزاری جشن بزرگ کودکان با مشارکت سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب و اجرای مهرواره بازی‌های بومی و محلی در تبریز، تجلیل از فرزندان معظم شهداء، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی با حضور کودکان از جمله کارگاه‌های هنری مادر و کودک و بازدید روزانه دانش آموزان مدارس در سراسر استان و بهره‌مندی از برنامه‌های هفته ملی کودک را از دیگر فعالیت‌های این مناسبت اعلام کرد.

بینش با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک در تمام شهرهای استان و به میزبانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد افزود: امسال طرح پیک امید ویژه مناطق محروم، حاشیه‌نشین و روستایی با حضور فعال کتابخانه‌های سیار و مربیان کانون برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده‌اند که در طول هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

وی با قدردانی از استانداری آذربایجان شرقی، آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش، محیط زیست، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و صدا و سیمای آذربایجان شرقی به جهت همکاری و همراهی در اجرای هرچه بهتر آیین‌های هفته ملی کودک، از خانواده‌ها خواست به همراه فرزندان خود و با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های متنوع و جذاب آن استفاده نمایند.

آیین‌های هفته ملی کودک طی روزهای ۱۶ الی ۲۲ مهر همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار