مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

۱۱۰ عنوان مقاله ذیل دانشنامه استانی دفاع مقدس تألیف شد

سرهنگ کریمی گفت: برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی از سال ۹۵ اقداماتی انجام شده و تاکنون تالیف ۱۱۰ عنوان مقاله، ۱۲۳ پرونده جدید و شناسایی مداخل جدید در حوزه دانشنامه انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۶۹۵۲۰
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: شورای هماهنگی از ابتدای سال تا به الان یک جلسه تشکیل داده و دو جلسه نیز در قالب شورای گرامیداشت تشکیل شده است. یکی از ماموریت‌های نیرو‌های مسلح تدوین دانشنامه دفاع مقدس است.

وی افزود: برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی از سال ۹۵ اقداماتی انجام شده و تاکنون تالیف ۱۱۰ عنوان مقاله، ۱۲۳ پرونده جدید و شناسایی مداخل جدید در حوزه دانشنامه انجام شده است. مشکل ما در تدوین دانشنامه بحث اعتبارات و هماهنگی‌های آن است که متاسفانه بخشی از پیگیری‌ها نتیجه نداده است.

کریمی گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای دانشنامه اعتبار داده شد و فقط ۶۰ میلیون آن تخصیص یافت، زیرا اعتبار باقیمانده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واگذار نشده است. در سال ۱۴۰۰ اعتبار ۱۹۷ میلیون تومانی مصوب شد که تخصیص توسط دانشگاه آزاد اسلامی واگذار نشد و متاسفانه در سال ۱۴۰۱ هنوز اعتباری تصویب نشده است. ما تعهدمان این است که در سال ۱۴۰۱ دانشنامه را تکمیل کنیم، ولی با این میزان اعتبارات تخصیص یافته، ممکن نخواهد بود.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های ما تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس است افزود: در سال ۱۴۰۰ ما ۴۱ عنوان کتاب در استان مرکزی چاپ کردیم، اما متاسفانه در سال جاری، ۶ عنوان کتاب چاپ شده و ۹ عنوان هم آماده چاپ است که لازم است دستگاه‌های استان کمک بیشتری در حوزه چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس کنند.

وی اظهار کرد: ۲۰ عنوان کتاب صوتی آماده شده است که در این رابطه صداوسیما همکاری داشته است. متاسفانه تنها سه دستگاه اجرایی در استان که شامل اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان آب منطقه‌ای و دانشگاه اراک هستند در چاپ کتاب همکاری داشته اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به موضوع باغ موزه دفاع مقدس اراک افزود: برای باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی تا به امروز زحمت زیادی کشیده شده و شهرداری و شورای شهر همکاری زیادی داشته اند اما تا تکمیل آن فاصله زیادی داریم. با سفر ریاست جمهوری به استان، ۶۵ میلیارد تومان شامل ۵ میلیارد برای یادمان‌ها و ۶۰ میلیارد برای موزه مصوب شد تا هرچه سریعتر موزه دفاع مقدس تکمیل شود.

کریمی درباره یادمان‌های شهدای استان مرکزی نیز تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ قریب به دو هزار یادمان نیمه کاره در کشور وجود داشت و در استان ۱۷ یادمان پایان نیافته داشتیم که بنا داریم این یادمان‌ها تا پایان سال تکمیل شود. ما باید از تمام ظرفیت‌ها و افراد خیر برای تکمیل یادمان‌ها استفاده کنیم. تعداد شهدای یادمان‌های استان مرکزی شامل ۱۲۴ شهید در ۴۴ یادمان مراکز عمومی، ۶ شهید در ۶ یادمان مراکز نظامی، ۲۵ شهید در ۱۳ یادمان مراکز علمی و ۴ شهید در ۳ یادمان ادارات است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار