گذری بر زندگینامه شهدای انقلاب در استان مرکزی؛

"حسین آقاگلی"؛ طلبه ای که در روز پیروزی انقلاب شهید شد

شهید "حسین آقاگلی" طلبه جوانی که در بهمن ماه ۵۷ توسط دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۴۸۹۵۹۶
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در بهمن 57 تمامی ملت ایران همچون تبریز، تهران، قم، اصفهان، مشهد و ... یک صدا شدند و با مشت های گره کرده انزجارشان را نسبت به طاغوتیان فریاد زدند.

بهمنی که عده بسیاری به خون غلتیدند تا این انقلاب به پیروزی برسد. جوانانی که زندگی خود را وقف مبارزات انقلابی کردند تا پیروزی حق علیه باطل با همت و اراده مردمی محقق شود؛ و به راستی اینکه می‌ گویند شهدا درخت انقلاب را آبیاری کردند بی دلیل و بی منطق نیست.

شهید "حسین آقاگلی" از همان جوانان برومندی است که در بهمن ماه 57 توسط دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

او در آخرین روزهای تابستان سال 1340 در روستای "ورسفلی" از توابع شهرستان محلات پا به عرصه وجود گذاشت.

ورود به حوزه علمیه و آموختن علوم طلبگی او را در مسیر مبارزه فراخواند، چراکه در همان برهه زمانی دفتر انقلاب به روزهای حساس خود رسیده بوده و گام های حسین را بیش از پیش برای حرکت در این مسیر هدایت می کرد.

از سن 14 سالگی به صف مبارزین می پیوندد؛ این طلبه جوان در فعالیت های انقلابی در صف مبارزین حضوری فعال داشت و اعلامیه ها، عکس ها و نوارهای سخنرانی های امام خمینی (ره) را در روستا توزیع می کرد و به همین دلیل بارها توسط ساواک بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته بود و در نهایت از او تعهد گرفته شد تا قم را ترک کند.

او در تظاهرات های مختلف و در شهرهایی نظیر قم، تهران، و همینطور شهرستان های دیگری نظیر سنندج حضور داشت.

شکنجه، زخمی شدن و ضربات سهمگین رژیم پهلوی نمی توانست او را از ادامه این مسیر بازدارد چراکه بیانات روشنگرانه و هدایتگرانه حضرت امام (ره) چراغ راهی برای مبارزات او بود.

۱۷ شهریور در میدان شهدای تهران (ژاله سابق) از شدت کتک‌ های دژخیمان شاه بی‌ هوش و با کمک مردم به منزل یکی از انقلابیون منتقل شد اما باز هم حضور در تظاهرات حضور می‌ یافت و فریاد استقلال طلبانه وی ادامه داشت.

علاقه زیاد به شخصیت حضرت امام(ره) سبب شده بود که حسین در مسیر مبارزه و تظاهرات علیه رژیم پهلوی ایستادگی بسیار داشته باشد.

پس از ورود امام خمینی (ره) به کشور و تسخیر پادگان‌ ها توسط تظاهرکنندگان، در هنگام ورود به پاسگاه "دولت آباد" شهر ری مجروح و به بیمارستان فیروزآبادی منتقل  می شود و نهایت در روز پیروزی شکوهمند انقلاب در حالیکه هفده سال بیشتر نداشت به فیض شهادت می رسد و در حال حاضر نیز پیکر مطهر این طلبه در قطعه 24 بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار