اجرای طرح الگوی کشت در 782 هزار هکتار از محصولات زراعی آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای طرح الگوی کشت در 782 هزار هکتار از محصولات زراعی استان آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۵۱
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح الگوی کشت از برنامه های مهم ابلاغی وزارت متبوعه بوده که در 10 گروه محصولات زراعی با مساحت 782 هزار هکتار ابلاغ و در حال اجراست که از این مقدار سطح 223 هزار هکتار به محصولات زراعی آبی و 559 هزار هکتار به محصولات زراعی دیم اختصاص دارد .

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت ظرفیت شهرستان‌های استان و سوابق کشت محصولات زراعی سطح ابلاغی بین شهرستان‌های 21 گانه استان برش و برنامه ابلاغی اعلام شده شهرستان‌ها نیز نسبت به اجرای برنامه ابلاغی الگوی کشت در راستای بهره برداری بهینه از منابع پایه آب و خاک و پتانسیل های موجود بخش کشاورزی نسبت به مناطق مختلف استان اقدام می‌کنند.

رحیم زاده اضافه کرد: عمده‌ترین هدف اجرای الگوی کشت، برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری آب و استفاده بهینه از پتانسیل‌های هر منطقه و تنظیم مقدار تولید متناسب با نیازهای جامعه بوده که پیش بینی شده تا پایان سال زراعی 1402-1401 حداقل در 90 درصد سطح ابلاغی عملیاتی شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: براساس الگوی کشت نیاز کودی محصولات مختلف با نظر کارشناسی محققین مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان در سامانه کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تعریف شده و کارشناسان پهنه هر شهرستان نسبت به ثبت کودی مورد نیاز کشاورزان مطابق الگوی کشت اقدام می‌کنند و تخصیص کود یارانه‌ای به محصولات الگوی کشت ابزاری تشویقی برای کشاورزان جهت اجرای بهتر این طرح  است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار