خبرهای داغ:
مدیر عامل برق منطقه‌ای زنجان؛

 احداث پست ۴۶۳ کیلو ولت در نیروگاه شهید رجایی

 احداث پست ۴۶۳ کیلو ولت در نیروگاه شهید رجایی
برهانی از احداث یک پست ۴۶۳ کیلو ولت در نیروگاه شهید رجایی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۷۷۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین با اصحاب رسانه«ویژه گذر از دوره اوج مصرف تابستان سالجاری» در هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد.

برهانی مدیرعامل برق منطقه‌ای استان زنجان در این نشست گفت: ما حلقه اتصال بین بخش تولید و توزیع هستیم و در واقع برق را از تامین کننده اصلی که نیروگاه است دریافت و به توزیع کنندگانش که شبکه توزیع است انتقال داده و همکاران ما متولی نگهداری شبکه فشار قوی در بخش انتقال و فوق توزیع هستند.

برهانی اظهار کرد: استان قزوین ۷۳ درصد انرژی برق مصرفی را در بخش مولد یعنی صنعت با ۵۵.۶ دهم و کشاورزی ۱۷.۶ دهم دارد که نشان دهنده آن است که برق استان در بخش مولد بیشترین مصرف را دارد و این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: ظرفیت‌های پست‌های انتقال توزیع در استان قزوین ۵۰۰۰ مگاولت آمپر است که ۳ برابر پیک مصرف استان و ۲۰۰۰ کیلومتر مدار فشار قوی است که در استان قزوین وجود دارد و نسبت به سایر استان‌ها، استان خوبی محسوب می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان بیان کرد: برای تامین بخش‌های مالی هشت و نیم همت،(۸/۵) هزار میلیارد تومان برای توسعه پست‌ها و سه همت برای توسعه خطوط نیاز داریم و برنامه‌ای تهیه شده که آن را به روش‌های مختلف تامین مالی کنیم و این نشان دهنده حجم بزرگ تاسیسات و توسعه شبکه ماست که بحث ریالی آن عدد قابل توجهی است.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۵ مشترک بزرگ صنعتی با ۱۷۵ مگاولت آمپر ظرفیت داریم و در واقع به آن همان میزان هم قرارداد با ۱۸۰ مگاوات آمپر مشترک صنعتی جدید داریم که نزدیک به ۴۰۰ مگاولت آمپر مشترکین صنعتی ما خواهند بود و برای آن توسعه‌هایی را پیش بینی کرده که در حال انجام است و در حال حاضر ۷۷۵ مگاولت آمپر ظرفیت شهرک‌های صنعتی است و ۱۹۵ مگاولت آمپر تفاهمنامه و طرح‌های پست آراسنج و افزایش ظرفیت حیدریه، لیا و آبیک را در برنامه خود داریم.

برهانی تصریح کرد: در بحث نیروگاه بوئین زهرا؛ متاسفانه افت ولتاژ در منطقه تاکستان، بوئین زهرا و قزوین چالش و مشکل اصلی ما ست و به دلیل به عقب افتادن نیروگاه بوئین زهرا و اینکه در دوره‌های قبلی با این موضوع مخالفت شد و با وجود پیگیری‌هایی که انجام دادیم تا بتوانیم این نیروگاه را مستقر و مشکل افت ولتاژ منطقه‌ای را حل کنیم متاسفانه بحث‌های مختلفی پیش رو قرار گرفت و این نیروگاه از اولویت خارج شد و اگر این نیروگاه مستقر نشود با مسکن‌های موقتی نخواهیم توانست مشکل افت ولتاژ را حل کنیم و با پیگیری‌ها و همکاری‌هایی که صورت گرفته امیدواریم که این نیروگاه را در اولویت قرار بدهند.

وی ابراز کرد: شبکه برقی یک شبکه به هم پیوسته است که اگر ما بخواهیم این را به صورت استانی در نظر بگیریم اصلاً امکان‌پذیر نمی‌باشد و همین الان بخش اعظمی از برق استان قزوین از نیروگاه سلطانیه تامین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است یک پست ۴۶۳ کیلو ولت در نیروگاه شهید رجایی احداث شود تا گلایه‌های همیشگی مبنی بر اینکه نیروگاه شهید رجایی برقش را به تهران و جاهای دیگر تزریق می‌کند؛ برطرف نموده و بخشی از برق نیروگاه شهید رجایی در همین منطقه در استان قزوین استفاده شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار