خبرهای داغ:
معرفی یکی از مساجد نمونه کرمانشاه؛

از تامین بدهی زندانیان جرائم غیرعمد تا ارائه خدمت حقوقی به مردم است

دکتر چراغی گفت: تامین بدهی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مسجد یکی از کارهای شاخص در مسجد نورالمهدی است.
کد خبر: ۹۶۰۹۵۳۳
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مسجد نورالمهدی (عج) در شهرک بسیج کرمانشاه واقع شده است و جهادگران و حقوق یاران استان ماهیانه دور هم جمع می شوند و گره از مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان کرمانشاهی باز می کنند.  

دکتر مهرداد چراغی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: حقوق یاران و اعضای گروه جهادی سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه به صورت ماهیانه با حضور در مسجد نورالمهدی (عج) شهرک بسیج کرمانشاه اقدام به انجام خدمات حقوقی به مردم محله می نمایند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به خدمات مشاوره حقوقی قضایی رایگان و بررسی و مشاوره‌های لازم  جهت حل مشکلات و سئوالات قضایی زندانیان و خانواده های آنها گفت: مشاوره حقوقی در مسجد و پایگاه بسیج مسجد نورالمهدی (عج) و مشاوره تخصصی و معاضدت حقوقی گروه‌ جهادی حقوق‌یاران بسیجی به مددجویان زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت برگزار شده است.

 

برگزاری جشن گلریزان در مسجد نورالمهدی (عج)

چراغی با بیان اینکه حقوق یاران و گروه های جهادی سازمان بسیج حقوق‌دانان به‌دنبال کاهش آسیبهای عرصه حقوقی هستند، تصریح کرد: برگزاری جشن گلریزان جهت کمک به آزادسازی زندانیان مالی جرائم غیرعمد در مسجد نورالمهدی در ایام ماه مبارک رمضان و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و تسهیل در امر آزادسازی زندانیان از دیگر اقدامات قابل ذکر در این مسجد است.

دکتر چراغی با اشاره به مشکلات حقوقی و قضایی مردم اظهار داشت: بسیاری از افراد معسر بعضا به علت نداشتن استطاعت مالی از پیگیری امور حقوقی خویش عاجز هستند و لذا خیرین حقوق‌دان می‌توانند با هماهنگی با سازمان بسیج حقوقدانان و با حضور در مسجد نورالمهدی در این عرصه خدمتگزاری به افراد نیازمند نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است افزود: یکی از رسالت‌های دلسوزان مردم و انقلاب در نهادهای مختلف خدمت جهادی و گره گشایی از مشکلات مردم و امیدآفرینی در جامعه است که ما در سازمان بسیج حقوق‌دانان این تکلیف را در عرصه خدمات حقوقی و قضایی به مردم با همراهی و همکاری مراکز حقوقی مرتبط به جد دنبال می‌کنیم. 

چراغی گفت: یکی از رسالت‌های سازمان بسیج حقوق‌دانان در عرصه جهاد حقوقی و عدالت گستری، ارائه خدمات تخصصی حقوقی رایگان به افراد معسر با همراهی خیرین حقوق‌دان است که از امروز مجمع خیرین حقوق‌دان سازمان بسیج حقوق دانان فعالیت خود را در قسمت های مختلف از جمله مسجد نورالمهدی (عج) آغاز و با  مشارکت حقوق‌دانان بسیجی و مسئولان مراکز حقوقی حاضر در این نشست، خدمات حقوقی و قضایی رایگان به افراد نیازمند از قبیل مشاوره حقوقی تخصصی، وکالت، ثبت ازدواج، ثبت اسناد رسمی، امور کارشناسی، داوری، میانجیگری و پیگیری امور حقوقی افراد ارائه خواهد شد.

 از تامین بدهی زندانیان جرائم غیرعمد تا ارائه خدمت حقوقی به مردم است

اجرای کارهای فرهنگی برای جوانان

 مسئول کانون فرهنگی مسجد نورالمهدی (عج) نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برگزاری اردوی های زیارتی، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف، تولید محتوا در فضای مجازی و حضور فعال و پرشور جوانان و بسیجیان مسجد نورالمهدی (عج) در برنامه های مختف فرهنگی را از کارهای مهم و اثربخش در این مسجد دانست.

از تامین بدهی زندانیان جرائم غیرعمد تا ارائه خدمت حقوقی به مردم است

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در این مسجد افزود: آموزش قرائت نماز و قرآن، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم، انجام مشاوره های معنوی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات را از دیگر برنامه های فرهنگی و قرآنی در این مسجد دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار