رویداد ملی داستان گوهر به ایستگاه پایانی می رسد/گوهر، آغاز راه روایت و داستان گوییِ متمرکز از مبارزات زنان خواهد بود

دبیر رویداد ملی داستان گوهر از انتخاب آثار نویسندگان در بخش کارگاهی رویداد ملی داستان گوهر خبر داد و گفت: حجم بالای آثار ارسال شده از سراسر کشور نشان از ظرفیت های پنهانِ این حوزه دارد.
کد خبر: ۹۶۱۲۶۰۱
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، فاطمه مهرابی دبیر رویداد ملی داستان گوهر، از انتخاب آثار نویسندگان در بخش کارگاهی رویداد ملی داستان گوهر خبر داد و گفت: حجم بالای آثار ارسال شده از سراسر کشور نشان از ظرفیت های پنهانِ این حوزه و به ویژه موضوع مبارزات زنان در دوران پهلوی برای روایت هرچه بیشتر دارد.

رویداد ملی داستان گوهر به ایستگاه پایانی می رسد

وی بیان کرد: گوهر، آغاز راه روایت و داستان گوییِ متمرکز از مبارزات زنان خواهد بود، اختتامیه‌ این رویداد در روز ۲۱ تیر ماه همزمان با سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد؛ سالروز قیامی علیه ظلم پهلوی که زنان در آن نقشی ماندگار و ویژه ایفا کردند، از میان آثار ارسال شده، ۱۷ اثر به مرحله نهایی رویداد ملی داشتان گوهر راه یافتند.

دبیر رویداد ملی داستان گوهر عنوان کرد: داستان به سر نرسیدیم اثر سعیده شبرنگ از گیلان، داستان باب بها و چیزی پشت ویترین نیست اثری از معصومه دین محمدی از زنجان، داستات قانون نوشته‌ نرگس جلیل بال از تهران، داستان غریبه‌ محله‌ ما اثر فاطمه علیباز از البرز، داستان دلبر نوشته ژاله معینی از البرز و داستان گیلماه_روضه‌ مادر نوشته سمیه سلیمانی از گیلان از جمله این آثار هستند.

مهرابی همچنین از راهیابی داستان روبی قرمز اثر سالومه سادات شریفی از البرز، داستان از وقتی کلاه سرمان گذاشتند نوشته‌ سمیرا سادات امامی از سمنان، داستان خشت به خشت نوشته‌ زهرا الله مرادی از زنجان، داستان روز موعود حمیده کاظمی از تهران، داستان تولد چرچیل اثر هدی حشمتیان از کرمانشاه و داستان مادمازل نوشته نساء جعفری از البرز به مرحله نهایی خبر داد.

دبیر رویداد ملی داستان گوهر ادامه داد: داستان اینجا خبرهایی است نوشته زینب شاهی از زنجان، بغصی که نشکست اثر مهدی نانکلی از تهران، آتش بازی نوشته‌ سهیلا سپهری از تهران، نوزاد انقلاب اثری از ندا فتحی از البرز و ریحان های خیس خورده اثر عصومه قیطاسی از البرز از دیگر آثار راه یافته به مرحله نهایی داستان ملی گوهر هسستند.

وی اظهار کرد: در بخش اختتامیه‌ رویداد سه اثر از بین آثار نهایی و بازنویسی شده به عنوان آثار برگزیده انتخاب خواهند شد و به نویسندگانی که مقام اول تا سوم را کسب کنند جوایزی اهدا می شود، جوایز نفر اول تا سوم این رویداد به ترتیب ۵ میلیون تومان، ۳ میلیون و ۲ میلیون تومان است، در نهایت آثار منتخب در مجموعه‌ کتابی از سوی حوزه هنری استان البرز منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار