خبرهای داغ:

از مستأجری تا کمک به نیازمندان

از مستأجری تا کمک به نیازمندان
مسئول گروه جهادی شهید تیمور مرادقلی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با اشاره به سالهای دور مستاجری در سال ۱۳۷۴ و سختی های آن گفت: در دوره ای از زندگی، سختی ها جزو لاینفک روزگارم شده بود ولی همواره وجود خداوند را در تحمل همه سختی ها حس می کردم و قرائت قرآن کریم حلاوتی تازه به جان خسته ام می بخشید.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۹۷
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
 
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنانخواهر بسیجی که مدتها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده بوده اینک با لطف و عنایت خداوند متعال به جایگاهی رسیده که کمک حال محرومین و نیازمندان محله خود شده است.
 
 

وی ادامه داد: علاقه به قرائت قرآن کریم و مفاهیم این کتاب مقدس، انگیزه ترویج قرائت و مفاهیم آن در بین جوانان و بانوان خانه دار را در وجودم ایجاد کرد.

مسئول گروه جهادی شهید تیمور مرادقلی، اذعان داشت: برای رسیدن به اهداف متعالی قرآن و بهره مند شدن همه خانواده های محله، شروع به گفتگو و دیدار چهره به چهره با خانم ها و جوانان و نوجوانان محله کردم.

مرادقلی تصریح کرد: ابتدا از خانه و خانواده خودم شروع کردم، ابتدا جلسات کوچک خانوادگی و سپس تشکیل جلسات خانگی که به صورت هفتگی یک روز منزل یکی از اعضا برگزار می شد.

این بانوی جهادگر اذعان داشت: ابتدا این جلسات از استقبال چندانی برخوردار نبود و فقط تعداد کمی در جلسات حضور پیدا می کردند و این نیاز به تلاش بیشتری را در نیل به هدفم که فراگیری همه بانوان و نوجوانان بود را می طلبید.

وی خاطرنشان کرد: کم کم با دعوت های مکرر در جلسات هفتگی، جمعیت علاقه مندان رو به افزایش شد تا جایی که دیگر خانه گنجایش این جمعیت از خواهران و نوجوانان را نداشت و باصحبتهایی که با هیئت امنا مسجد عترت النبی(ع) مسجدمحله انجام دادم قرار شد جلسات به صورت هفتگی در مسجد برگزار شود .

وی با اشاره به سابقه ۲۵ ساله مداحی و خادمی اهل‌بیت(ع)، ادامه داد: تشکیل جلسات در مسجد، بنده را به سمت انجام فعالیت‌های فرهنگی مسجد توسط بانوان سوق داد، کم کم این فعالیت‌ها در جهت انجام کارهای بزرگ از جمله شناسایی خانواده های بی بضاعت، خانواده های بی سرپرست، دختران و پسران یتیم و نیز کمک به فرزندان خانواده های معتاد هدایت کرد .

نرگس مرادقلی تصریح کرد: تشکیل گروه جهادی که ثمره همین جلسات خانگی قرآن کریم و روضه های خانگی است، فعالیت‌هایی از جمله خریدلوازم التحریر برای دانش آموزان، شناسایی دختران متکدی، بچه های کار، تهیه هزینه درمان بیماران نیازمند، شناسایی افراد سالمند محله و رسیدگی به آنها و حضور در منازل این اشخاص و انجام کارهای مورد نیاز این تفراد، شناسایی والدینی که اعتیاد داشتند و معرفی آنان به مراکز ترک اعتیاد و کمک به خانواده های آنها و تشکیل گروهی از بانوان برای رفع اختلاف و مشکلاتی که اگر در خانواده ها و یا در محله وجود داشت و نیز انجام تمام مراسمات ملی و مذهبی سال در مسجد یا در منازل و نیز شناسایی دختران کم حجاب و بدحجاب و ارشاد و هدایت آنان و نیز شناسایی خانواده های معزز شهدا و جانباز محله و دیدار و تقدیر از این خانواده ها تنها نمونه کوچکی از فعالیت‌های بسیاری است که از همین جلسات هفتگی قرآن کریم و روضه های خانگی نشات گرفته است .

وی اذعان داشت: به واسطه ترویج قرائت قرآن کریم وارد مرحله ای از دستگیری و فعالیت‌های بشر دوستانه شده بودم که شاید ابتدای کار حتی به آن فکر هم نمی کردم.

مسئول گروه جهادی شهید تیمور مرادقلی با بیان اینکه در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) گام برداشتن عطیه ای خفی از جانب پرودگار است که تنها در سایه صبر و توکل نمایان می شود، ادامه داد: ابتدا کار را به تنهایی شروع کردم ولی پس از گذشت تقریبا ۷ سال هم برای آموزش قرآن کریم و هم فعالیت‌های جهادی تعدادی از مربیان و خواهران تاثیر گذار همراه من شدند واینها همه از برکت جلسات هفتگی قرآن کریم و روضه های خانگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار