خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

۳۲ گیت ورودی و خروجی برای تردد زوار حسینی در مرز تمرچین فعال شد

سردار رحیم جهانبخش گفت: امسال ۳۲ گیت ورودی و خروجی برای تردد زوار حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر فعال شده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۸۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، امروز، ۱۳ مرداد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای اولین سال شرایط برگشت زائران اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر با هماهنگی با دولت عراق فراهم شده است در حالی که در سال‌های پیش برگشت زائران از این مرز با مشکلات و هزینه‌های زیادی همراه بود.

وی افزود: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین ۳۲ گیت با بسیج یک هزار نفر از نیروهای مرز‌بانی برای ارائه خدمات به آنها تدارک دیده شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از استان‌‌های کشور بوده که نرخ سرقت پایینی داشته است به طوری که در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش در آمار سرقت مشاهده می‌شود و در جرائم مربوط به شرارت‌ها نیز ۸۸ درصد کاهش داشتیم به گونه‌ای که ۶۹ مورد شرارت مربوط به اراذل و اوباش در سال گذشته به ۹ مورد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به دستگیری سه هزار و ۵۱۰ سارق در استان در سال جاری گفت: همچنین امسال یک تن و ۴۷۶ هزار و ۵۷۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

جهانبخش با بیان اینکه آذربایجان غربی در نزاع‌ و درگیری رتبه شش را در کشور دارد، تصریح کرد: همچنین در بحث جرائم رایانه‌ای به ویژه در حوزه مالی در استان ۲۱ درصد افزایش وجود داشته که برای مقابله با این نوع جرائم نیاز است که فرهنگ‌سازی شده و رسانه‌ها پای کار بیایند.

وی گفت: طرح انضباط اجتماعی با هدف مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی میوه‌فروشی‌های سیار ارومیه از اول شهریور سال جاری اجرا می‌شود که اقدام به نصب قیمت غیرواقعی و دستکاری ترازوها می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار