هاشمی نژاد در دوره بسیج اساتید در مشهد:

منافقین بر سیاستمداران غربی برای پیشبرد اهداف ضد ایرانی کمک می کنند/ منافقین يک نهاد اطلاعاتی است؛ نه یک گروه سیاسی

هاشمی‌نژاد به تأثيرگذاري منافقين بر سياستمداران برجسته اروپايي و آمريکايي اشاره کرد و گفت: اين حمايت‌ها تنها به دليل پول نيست، بلکه به خاطر نقش کليدي اين سازمان در پيشبرد اهداف ضدايراني در سطح جهاني است.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۹۰
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد هاشمي‌نژاد، امروز در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین(گفتمان انقلاب اسلامی؛ بایدها و نبایدها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، به حوادث اوايل پيروزي انقلاب اسلامي اشاره و اظهار کرد: حزب جمهوري اسلامي به‌عنوان يک سد در برابر تفکرات انحرافي و براي جلوگيري از مصادره انقلاب توسط گروه‌هاي مختلف تأسيس شد. 

 

رئيس بنياد هابيليان افزود:  منافقین در سال ۱۳۵۱ به سلاح روی آوردند و عملیات‌های نظامی خود را آغاز کردند، اما به‌سرعت با دستگیری و اعدام رهبران اصلی این سازمان مواجه شدند. تنها مسعود رجوی به‌دلیل همکاری‌های نزدیک با ساواک و لو دادن سایر اعضای سازمان از اعدام نجات یافت و به حبس ابد محکوم شد. 

 

وی با اشاره به عمق نفوذ سازمان مجاهدين خلق در ساختارهاي جمهوري اسلامي گفت:  اين گروه از ابتداي انقلاب تا سال 1390 توانسته است بيش از هفده هزار شهيد را در اقدامات تروريستي خود به ثبت برساند.

رئيس بنياد هابيليان با اشاره به اینکه کشميري و محمدرضا کلاهي دو تن از اعضای منافقین بودند، تصریح کرد: هيچ گروه ديگري مانند سازمان مجاهدين خلق نتوانسته است به رده‌هاي بالاي تشکيلاتي کشور نفوذ کرده و به منابع مهم دسترسي پيدا کند تا مقامات عالي‌رتبه کشور را ترور کند.

 

 

رئيس بنياد هابيليان با ذکر نام تقي شهرام، يکي از اعضاي برجسته سازمان، به تحولاتي که در سال 1354 در درون اين سازمان رخ داد اشاره کرد و گفت: شهرام نخستين کسي بود که چهره واقعي نفاق سازمان را افشا کرد. 

 

وی  بیان کرد: منافقین در فاصله زمانی کوتاهی پس از منصوب شدن آیت‌الله منتظری به قائم‌مقامی رهبری  تا عزل وی توسط امام خمینی، توانستند به طور گسترده‌ای در افکار و تصمیم‌گیری‌های برخی از رهبران انقلاب اسلامی نفوذ کنند. این نفوذ نه تنها در عرصه نظامی، بلکه در سطح فکری و سیاسی نیز به وضوح مشاهده می‌شد.

 

وی با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی متعدد درباره سازمان مجاهدین خلق که از سوی نهادهایی مانند وزارت خارجه آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان‌های حقوق بشری منتشر شده است، بیان کرد: این گزارش‌ها به‌طور مفصل به نقش این سازمان در ترور رهبران انقلاب اسلامی و هزاران نفر از مردم بی‌گناه ایران پرداخته‌اند. 

رئيس بنياد هابيليان گفت: رهبران سازمان مجاهدین خلق، از جمله مریم رجوی، پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران، به طور مداوم در مجامع بین‌المللی این موضوعات را مطرح و پیگیری کرده‌اند.

 

هاشمی‌نژاد همچنین به تغییر استراتژی منافقین در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: منافقین  در دهه 60، تصور این بود که با ترور رهبران انقلاب اسلامی و ایجاد وحشت در جامعه، می‌توان نظام را سرنگون کرد. اما امروز، حتی آمریکایی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قرار است جمهوری اسلامی سقوط کند، این امر باید از درون کشور صورت گیرد و سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان یکی از ارکان اصلی این تلاش‌ها مطرح است.

 

وی با اشاره به نقش منافقین در جنگ تحمیلی و همکاری آن‌ها با رژیم بعث عراق گفت که حضور این سازمان در کنار صدام، تأثیر قابل‌توجهی بر جبهه‌های جنگ داشت و وضعیت نبردها را تغییر داد. 

رئيس بنياد هابيليان گفت: پس از سقوط رژیم صدام، آمریکا بسیاری از ساختارهای دولتی عراق را منحل کرد، اما سازمان مجاهدین خلق را به عنوان یکی از ابزارهای خود در منطقه حفظ کرد.

 

او در سخنانش، با تأکید بر خطرات این سازمان برای امنیت ملی ایران، یادآور شد که سازمان مجاهدین خلق همچنان به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد چالش در برابر انقلاب اسلامی عمل می‌کند.

فرزند شهید هاشمي‌نژاد، به نقش فعال منافقين در صحنه سياسي بين‌المللي، به ويژه در اروپا و آمريکا اشاره کرد و گفت: "در سالگرد  عمليات مسلحانه سازمان، هر ساله در پاريس ميتينگ‌هاي مفصلي برگزار مي‌شود که از لحاظ امکانات و تعداد شرکت‌کنندگان، حتي دولت فرانسه هم نمي‌تواند مشابه آن را برگزار کند.

هاشمی‌نژاد به تأثيرگذاري منافقين بر سياستمداران برجسته اروپايي و آمريکايي اشاره و تأکيد کرد: اين حمايت‌ها تنها به دليل پول نيست، بلکه به خاطر نقش کليدي اين سازمان در پيشبرد اهداف ضدايراني در سطح جهاني است.

وی به حملات سازمان‌يافته‌اي که منافقين در سال‌هاي گذشته به سفارتخانه‌هاي ايران در اروپا و استراليا انجام داده‌اند، اشاره و بیان کرد: اين حملات نشان‌دهنده قدرت و نفوذ اين سازمان در کشورهايي است که ادعاي سيستم‌هاي امنيتي قوي دارند، اما در مقابل اقدامات اين گروه ناتوان به نظر مي‌رسند.

هاشمی‌نژاد افزود:برای اولین بار به صورت قانونی با منافیق در حادثه ترویستی در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران رخ داد برخورد شد، تنها یک جریمه ۵۰ دلاری صادر شد، به‌رغم اینکه فیلمی از این حادثه موجود بود.

رئيس بنياد هابيليان بیان کرد: این در حالی بود که چندی پیش آقای حمید نوری در کشور سوئد دستگیر و محاکمه شد. محاکمه او بیش از ۹۰ جلسه طول کشید و در طول تمامی این جلسات، اعضای سازمان منافقین به‌صورت مستمر در جلوی دادگاه حضور داشتند. به گفته خودشان، حتی در سرمای ۲۰ درجه نیز اجازه ندادند فضای دادگاه به نحوی تغییر کند که کسی از طرف جمهوری اسلامی بتواند در آن حضور داشته باشد.

 

وي افزود: "دست اين سازمان براي انجام هر تخلفي در کشورهاي اروپايي باز است، چرا که آنها نقشي اساسي در ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران دارند. اين سازمان با پنجاه سال سابقه جاسوسي و جمع‌آوري اطلاعات از داخل ايران، يک نهاد اطلاعاتي است و نه يک گروه سياسي.

 

هاشمي‌نژاد به گزارش‌هاي موجود درباره ترور دانشمندان هسته‌اي ايران اشاره کرد و گفت: "اين ترورها توسط سه ضلع موساد، سازمان سيا، و سازمان مجاهدين خلق انجام شده است. اطلاعات مربوط به اين ترورها و نقش سازمان مجاهدين در اين اقدامات، در سايت‌هاي اينترنتي آنها پيش از وقوع ترورها منتشر شده بود."

 

او همچنين به تغيير رويکرد سازمان مجاهدين خلق پس از سال 2003 اشاره کرد و هشدار داد که اين سازمان، پس از کنار گذاشتن سلاح‌هاي خود، به ادعاهاي حقوق بشري پرداخته است. 

هاشمي‌نژاد تأکيد کرد: اين تغيير چهره، بسيار خطرناک‌تر از گذشته است، زيرا سازماني که در گذشته به‌عنوان يک گروه تروريستي شناخته مي‌شد، اکنون به عنوان مدافع حقوق بشر و حقوق زنان در صحنه بين‌المللي ظاهر شده است.

 

او به تيزبيني رهبر انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: "رهبر عزيز ما چند سال پيش به‌درستي فرمودند که نبايد اجازه دهيم جاي شهيد و جلاد عوض شود. ما شاهد بوديم که رهبر منافقين، که در ذهن مردم ايران به‌عنوان خائن به کشور شناخته مي‌شد، به‌تدريج از صحنه حذف شد و فرد ديگري جايگزين او شد."

رئيس بنياد هابيليان بیان کرد: اين سازمان نه‌تنها به‌هيچ‌وجه از اهداف اصلي خود دست نکشيده بلکه به‌شدت به دنبال پياده‌سازي اهداف جديدي است که به طور کامل با منافع آمريکا هم‌خواني دارد. آن‌ها ادعا مي‌کنند که گذشته را پشت سر گذاشته و اکنون براي حقوق بشر، دموکراسي و ايران بدون سلاح هسته‌اي فعاليت مي‌کنند.

 

هاشمی‌نژاد افزود: اما حقيقت اين است که اين تغيير چهره تنها براي جلب حمايت‌هاي خارجي و به دست آوردن حمايت‌هاي مالي از آمريکا و ديگر کشورهاست.همان‌طور که خانم مريم رجوي در يکي از نشست‌هاي خود در کنگره آمريکا موفق شد 90 درصد اعضاي کنگره را براي اعلام همبستگي به شرکت در آن ميتينگ جذب کند.

وی افزود: اين خود نشان‌دهنده نفوذ و قدرتي است که اين سازمان با پشتوانه‌هاي مالي و سياسي به دست آورده است. خطر اصلي اينجاست که اين سازمان، در پشت نقاب حقوق بشر و دموکراسي، به فعاليت‌هاي مخرب خود ادامه مي‌دهد و اين موضوع بايد به‌عنوان يک تهديد جدي براي امنيت و استقلال کشور ما مورد توجه قرار گيرد.

 

رئيس بنياد هابيليان  افزود:  واقعیت این است که این سازمان با بهره‌گیری از ابزارهای جدید، به‌ویژه فضای مجازی، توانسته تأثیرات گسترده‌ای را بر روی افکار عمومی در داخل و خارج از کشور بگذارد.

وی در ادامه به موضوع اصلي تقابل با جمهوري اسلامي ايران که بحث حقوق بشر است، اشاره کرد و افزود: "اين سازمان و حاميانش با استفاده از بحث حقوق بشر تلاش مي‌کنند تا ايران را در سطح بين‌المللي تحت فشار قرار دهند و اين مسئله را به‌عنوان محور اصلي جنگ رواني خود انتخاب کرده‌اند.

فرزند شهید هاشمي‌نژاد، با اشاره به تلاش‌هاي اخير براي بازنويسي تاريخ و تغيير تصوير عمومي سازمان منافقين، تأکيد کرد: "امروز، برخي تلاش مي‌کنند تا جاي شهيد و جلاد را عوض کنند و اين سازمان که در دهه 60 مسئول کشتار و ترور مردم بي‌گناه ايران بود، اکنون به‌عنوان مدافع حقوق بشر و آزادي معرفي شود.

هاشمی‌نژاد گفت: اين تغيير چهره، بخشي از يک راهبرد پيچيده و خطرناک است که هدف اصلي آن تضعيف جمهوري اسلامي و ايجاد سردرگمي در ميان نسل جديدي است که هيچ اطلاعات دقيقي از جنايات اين سازمان ندارند."

 

وی هشدار داد: اين تهديد نه تنها در سطح بين‌المللي، بلکه در داخل کشور نيز به‌عنوان يک چالش اساسي بايد مورد توجه قرار گيرد. او از همه مسئولان و مردم خواست تا با آگاهي کامل از اين تغييرات و تلاش‌ها براي تحريف تاريخ، به مقابله با اين تهديدات بپردازند و اجازه ندهند که دشمنان جمهوري اسلامي ايران به اهداف خود دست يابند.

 

رئيس بنياد هابيليان گفت: متاسفانه در کشور ما هیچ محاکمه ای بر علیه منافقین صورت نگرفته و به تازگی توسط رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام  اژه ای در حال پیگیری است.

  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار