مدیرکل ثبت اسناد اردبیل:

۹۶۰ هزار هکتار اراضی اردبیل سنددار شدند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: ۹۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل صاحب سند تک برگی شدند.
کد خبر: ۹۶۲۱۹۶۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸

۹۶۰ هزار هکتار اراضی اردبیل سنددار شدند

نادر خداداد در گفت و گو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: با تکمیل پروسه صدور سند تک برگی به اراضی ملی و مسکونی در استان اردبیل از چند سال پیش سرعت اجرایی مناسبی را در سنددار کردن اراضی کشاورزی شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد اراضی استان اردبیل کشاورزی است در حالی که این سطح اراضی کشاورزی در کشور به طور میانگین ۱۰ درصد است و ما به اندازه ۹ استان کشور در اردبیل زمین کشاورزی داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل افزود: کار سنددار کردن اراضی کشاورزی تا سال ۱۴۰۰ روند کندی داشته و ما موفق شدیم در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷ هزار و ۳۹۷ سند و سال گذشته نیز ۱۶ هزار سند تک برگی برای اراضی کشاورزی صادر کنیم.

خداداد بیان کرد: در ۵ ماهه امسال نیز ۱۰ هزار جلد سند مالکیت تک برگی برای اراضی کشاورزی صادر شده که پیش بینی می‌کنیم سه برابر سال‌های گذشته امسال عملکرد کیفی را در این بخش شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۰ طرح کاداستر برای تعیین تکلیف اراضی ملی، کشاورزی و مسکونی آغاز شده که استان اردبیل نیز جزو استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: تا سال ۱۴۰۰ تنها دو درصد اراضی کشاورزی استان تحت پوشش این طرح بوده اما در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه عملکرد مناسبی را در سنددار کردن اراضی کشاورزی و روستایی شاهد هستیم.

خداداد ادامه داد: در سال گذشته برای ۳۲ هزار و ۳۳۶ پرونده رأی هیئت قانون تعیین تکلیف اراضی را دریافت کردیم که از این لحاظ رتبه دوم کشوری را نیز به دست آوردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار