خبرهای داغ:
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه مطرح کرد؛

اجرای طرح «با وکلا در مساجد» در بیش از دو هزار مسجد سراسر کشور از سال ۱۴۰۱ تا به امروز

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: از سال ۱۴۰۱ تا به امروز توانسته‌ایم در بالغ بر بیش از دو هزار مسجد سراسر کشور، به ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر مشورت ارائه دهیم.
کد خبر: ۹۶۲۲۰۳۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

 

 




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «عبدلیان‌پور» رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی سخنانی در گردهمایی این مرکز که به مناسبت ۳۱ مرداد «روز جهانی تکریم مساجد» در مسجدالرضا(ع) منطقه سهروردی تهران برگزار شد، با بیان اینکه «مساجد» سنگر انقلاب هستند، گفت: مساجد، نماد مقاومت هشت سال دفاع مقدس هستند و تبلور این مقاومت را می‌توان در مسجد جامع خرمشهر به عنوان نماد مقاومت ملت ایران مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش کانونی و محوری مسجد در اسلام از زمان آغاز رسالت نبی‌ مکرم اسلام(ص) تا به امروز گفت: در دوران صدر اسلام، برای کلیه امور جامعه در مساجد تصمیم‌گیری می‌شد؛ اساساً مسجد در اسلام، یک مبناست و ما باید این مبنا را در همه فعالیت‌هایمان مدنظر داشته باشیم.

عبدلیان‌پور با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که در گذشته برگزار می‌شد، اظهار‌ کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان، علی‌رغم همه محسناتی که داشت دارای یک کاستی بزرگ بود و آن کاستی این بود که این طرح، تنها در حد ارائه یک مشاوره به افراد و مراجعان باقی مانده بود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های طرح «با وکلا در مساجد» گفت: با اجرای طرح «با وکلا در مساجد»، خلأ موجود در‌ طرح هر مسجد یک حقوقدان مرتفع شد؛ ما در جریان طرح «با وکلا در‌ مساجد»، با هماهنگی و‌ اطلاع‌رسانی قبلی در مساجد حاضر می‌شویم و علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی، در صورت لزوم، آن دسته از ملاقات‌کنندگان را که نیاز باشد به اداره معاضدت قضایی مرکز وکلا هدایت می‌کنیم تا در آنجا فرآیند دادرسی خود را آغاز کنند؛ از سوی دیگر چنانچه احساس کنیم فردی به دلیل نداشتن وکیل، نمی‌تواند آنچنان که باید و‌ شاید از حق خود در محکمه دفاع کند، وکیل در اختیار او قرار می‌دهیم.

عبدلیان‌پور‌ با اشاره به رغبت و تمایل قریب به اتفاق وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه برای حضور در طرح «با وکلا در مساجد»، گفت: ما بسیار خوشحال و خرسند هستیم که امروز می‌بینیم وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه برای حضور در طرح «با وکلا در مساجد»، بسیار‌ مشتاق و راغب هستند و در این امر از همدیگر سبقت می‌گیرند؛ من به نوبه‌ خود از وجود این روحیه قدردانی می‌کنم؛ باید به مجموعه‌ای که برای انجام کار خیر و حل مشکلات و مسائل مردم از همدیگر سبقت می‌گیرند، افتخار کرد. ما نیز سعی می‌کنیم در اجرای این طرح، به گونه‌ای تدابیر لازم‌ را اتخاذ کنیم که نوبت به همه داوطلبان برسد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اجرای طرح با وکلا در‌ مساجد در ایام تعطیلات طی سه سال گذشته، گفت: ما حتی هنگامی که برای برخی ایام تعطیل همچون ایام نوروز که مردم به شهر و دیار خود می‌روند، طرح «با وکلا در مساجدِ زادگاهم» را راه‌اندازی کردیم، مشاهده کردیم که آن طرح نیز با استقبال قابل توجه وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه همراه شد.

عبدلیان‌پور با بیان اینکه ما د‌ر حد وسع و توان خود می‌خواهیم گره‌ای را از کار مردم باز کنیم، گفت: بسیار مفتخر هستیم که اعلام کنیم ما امروز بر این واقعیت تلخ که «فردی به دلیل کمبود بضاعت در گرفتن وکیل نتواند به حق و حقوق خودش برسد» خط بطلان کشیده‌ایم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: خود من از سال ۱۴۰۱ تا به امروز در ۱۸۵ مسجد به همراه معاونین و وکلای مرکز حضور داشته‌ام؛ مجموعاً دو هزار و ۷۳۰ وکیل و‌ مشاوره‌دهنده در این مساجد با ما همراهی داشتند و به ۹ هزار و ۴۱۰ نفر مشاوره ارائه دادند. البته علاوه بر این، امروز شاهد هستیم که طرح با وکلا در مساجد، در‌ روستاهای مختلف کشور هم اجرا می‌شود و از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کند.

وی افزود: ما در قالب طرح «با وکلا در مساجد» از سال ۱۴۰۱ تا به امروز توانسته‌ایم در بالغ بر بیش از دو هزار مسجد سراسر کشور، به ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر مشورت ارائه دهیم.

عبدلیان‌پور خاطرنشان کرد: طی تفاهمی که از سه‌ ماه پیش با موضوع احیاء حقوق‌ عامه و حل مشکلات حقوقی مردم با سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم، مقرر شده که طی روزهای پنجشنبه و جمعه‌ هر هفته، وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده‌ی مرکز قوه قصاییه، با حضور در بقاع متبرکه و امامزاده‌های واجب‌التعظیم سراسر کشور به حل مسائل و مشکلات مردم بپردازند؛ خرسند هستیم که امروز اعلام کنیم این طرح نیز با استقبال قابل توجهی از اعضای مرکز مواجه شده است.

همچنین در این آیین، حجت‌الاسلام «حسنی‌نیا» معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن قدردانی از اقدامات مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حل مشکلات مردم در بستر مساجد و بقاغ متبرکه، برای هر گونه توسعه همکاری با این مرکز‌، اعلام آمادگی کرد.

همچنین در جریان برگزاری این آیین، از خانواده مکرم شهید مدافع حرم «سید مهدی جلادتی» از شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، تجلیل به عمل آمد؛ شهید جلادتی، یکی از همراهان اجرای طرح با وکلا در‌ مساجد، در مسجد میثم شهر تهران بود.

در بخش دیگری از این مراسم که به مناسبت روز جهانی تکریم مساجد برگزار شده بود، تعدادی از مردمی که در قالب اجرای طرح «با وکلا در مساجد» از کار و مشکل آنها گره‌گشایی شده بود، به بیان چگونگی رفع و رجوع مشکل‌شان در جریان طرح «با وکلا در مساجد» پرداختند.

در‌ بخش پایانی این آیین نیز، جمعی از ائمه جماعات مساجد سراسر کشور به پاس اجرای طرح «با وکلا در مساجد» از عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه و تعدادی از فعالان حاضر در این طرح، قدردانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار