خبرهای داغ:

تردد مطلوب زائران از مرزهای خوزستان با اجرای طرح های اربعین

فرمانده ستاد اربعین قرارگاه مرزی چذابه گفت: سال گذشته در ایام اربعین در محور‌های استان خوزستان حدود ۷۰ نفر از زائران جان خود را از دست دادند، اما امسال تدابیر خوبی در کمیسیون راه اندیشیده شد و آمار تلفات جاده‌ای بسیار پایین بود.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۵۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی در نشست ستاد اربعین با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین اقدامات برای مدیریت بازگشت زائران از مرز چذابه اظهار کرد: در زمینه تردد زائران باتوجه به تمهیدات لازم و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مشکلی در پایانه مرزی چذابه وجود ندارد و جا دارد از تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان به خصوص مجموعه‌های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی برای تلاش‌های بی وقفه خود جهت تردد زائران در این مرز، قدردانی کنیم.

 

وی افزود: همچنین در حوزه زیرساخت‌های اربعین طرح چهار بانده اهواز به چذابه آماده شده و تنها احداث سه پل باقی مانده که تا پایان سال، اجرایی می‌شود.

 

فرمانده قرارگاه اربعین در چذابه ادامه داد: احداث جاده عبدالخان به چذابه نیز که ۸۰ کیلومتر مسیر را برای زائران کوتاه می‌کند در دستور کار است که مجوز‌های لازم دریافت شده و در اولویت طرح‌های اربعین قرار داد.

 

وی بیان کرد: تردد زائران از مرز چذابه در این مدت روند مناسب و روانی داشته و حجم زیادی از زائران غیر ایرانی مقیم که فاقد گذرنامه بودند نیز در پادگان ثامن‌الائمه مستقر شده و گذرنامه آن‌ها در حال صدور است.

 

تردد ۴۰۰ هزار زائر از پایانه مرزی چذابه

 

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای ایام اربعین تا امروز ۲۸۷ هزار نفر از مرز خارج و ۱۱۱ هزار زائر نیز وارد کشور ایران شده‌اند و در مجموع در تردد رفت و برگشت، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد داشتند.

 

محمد جولانژاد افزود: در پایانه مرزی چذابه تردد زائران بومی استان با خودرو‌های شخصی انجام شده و حدود ۹۲ درصد با وسایل شخصی و هشت درصد توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند و هیچ کمبودی در تأمین ناوگان حمل و نقل نداشتیم.

 

وی یادآور شد: همچنین بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان خصوصی صنایع بزرگ نیز برای تردد، نقش مهمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین ایفا کرد.

 

اجرای سه طرح اربعین در طریق الحسین

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست گفت: اکنون ۱۷ دستگاه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در استان فعال بوده و افتخار ما این است که سه طرح مهم در طریق الحسین اجرا کردیم.

 

مسعود بیات‌منش خاطرنشان کرد: جاده‌های منتهی به ۲ پایانه مرزی استان از مهمترین طرح‌هایی است که با هفت هزار میلیارد ریال در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه دشت آزادگان نیز در دستور کار راه و شهرسازی استان است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور مهم دیگر نیز جاده خرمشهر به اهواز است که منابع آن پیش‌بینی شده و یکی از تکمیل کنندگان کلیدور شمال به جنوب است.

 

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز نیز در سفر به ایلام از آخرین وضعیت عبور و مرور زائران اربعین حسینی در پایانه‌مرزی برکت و مرز مهران بازدید کرد.

 

تاکنون یک میلیون و ۶۸۷ هزار زائر از مرز‌های شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند.

 

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

 

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار